اصلاح‌طلبان ۵۰ نفر رجل‌تر از ضرغامی و سعید محمد دارند

محمدجواد حق‌شناس درباره نقش شورای نگهبان در انتخابات‌های پیشین گفت: تنگ‌نظری نهاد‌های نظارتی ما را در مضیقه قرار می‌دهد.

به گزارش تازه نیوز، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو شورای شهر تهران در این‌باره که اصلاح‌طلبان گزینه‌هایی هم‌سطح عزت‌الله ضرغامی و سعید محمد دارند، اظهار کرد: در رده ضرغامی و سعید محمد و حتی در شرایط بالاتری از آن‌ها، بیش از ۵۰ چهره اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ داریم که قابلیت حضور در این عرصه را دارند.

این گزاره که اصلاح‌طلبان کادر جوان برای انتخابات ریاست جمهوری ندارند درست نیست. در این بخش نه تنها کمبودی نیست بلکه فراوانی زیادی دارد. همیشه اصلاح‌طلبان در حوزه تعدد چهره باکیفیت و کارکشته در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دست بالا را داشته‌اند. مثلا در انتخابات سال‌های ۸۴ تا ۸۸، مرحوم هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، مهدی کروبی، میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، مصطفی معین و چهره‌های دیگری داشتیم.

اگر احمدی‌نژاد رجل سیاسی است، بسیاری از اصلاح‌طلبان رجل‌ترند

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با دیدار ادامه داد: هیچ‌گاه از لحاظ نیرو اصلاح‌طلبان در مضیقه نبوده‌اند؛ این تنگ‌نظری نهاد‌های نظارتی بود که ما را گاهی در مضیقه قرار می‌داد. افراد نامبرده به مرور کنار کشیده و می‌کشند و باید نسل دوم اصلاح‌طلبان وارد این عرصه شوند. در جریان اصلاحات هم نسل دهه‌های ۳۰ و ۴۰ وجود دارند و اتفاقا از نظر رزومه اجرایی و تجربه‌هایی چون مجلس و جنگ چند رده از کسانی که نام بردید بالاتر هستند.

اگر بپذیریم که ضرغامی و محمد رجل سیاسی هستند، کدام یک از آن‌ها تجربه وزارت را داشته‌اند؟ آقای ضرغامی در وزارت ارشاد معاون وزیر بود، من هم همزمان در همان وزرات خانه معاون وزیر بودم؛ او معاون پارلمانی در صداوسیما بود، من هم معاون پارلمانی وزارت ارشاد بودم. یا آقای محمدعلی افشانی در همان مقطع معاون وزیر بوده و تجربه چند دوره استانداری در استان‌های مختلف را دارند.

افشانی مانند محمود احمدی‌نژاد شهرداری تهران را هم تجربه کرده است؛ اگر بپذیریم احمدی‌نژاد رجل سیاسی است، بسیاری از اصلاح‌طلبان میان‌سال از او رجل‌تر هستند. احمدی‌نژاد چگونه رجل سیاسی شد؟ اول انقلاب فرماندار شهر خوی بود، در دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی استاندار استان تازه‌تاسیس اردبیل بود و کمتر از یک سال بعد از آن شهردار تهران شد.

وقتی در معیار رجل سیاسی امکان شاخص‌گذاری دقیق وجود ندارد، داستان رد شدن از سوراخ سوزن و دروازه تداعی می‌شود، کما اینکه آقای احمدی‌نژاد از سوراخ سوزن شورای نگهبان رد شد و هاشمی رفسنجانی پشت دروازه آن ماند. این نشان می‌دهد مدیریت این داستان درست و دقیق عمل نمی‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.