۳ عضو هیات رئیسه مجلس دنبال ریاست‌جمهوری هستند!

محمود صادقی گفت: سه نفر از اعضای هیأت رئیسه تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند و این موضوع بر عملکرد آنها سایه انداخته است و مشهود است.

به گزارش تازه‌نیوز، محمود صادقی، در خصوص عملکرد مجلس در سال گذشته،‌ اظهار کرد: مجلس یازدهم نسبت به پشتوانه ضعیف رأی مردم،‌ مشروعیت پایینی دارد. به نظر می‌رسد نمایندگان این مجلس نوعی شتابزدگی و عجله در تصمیم‌گیری دارند و قبل از انتخابات ۱۴۰۰ قصد دارند برای اثرگذاری در انتخابات در جامعه نمود داشته باشند. همچنین طرح‌هایی که ارائه کرده‌اند و ایرادات این طرح‌ها نشان می‌دهد که کارشناسی این مجلس به اندازه کافی قوی نیست و مجموعاً علیرغم اینکه تلاش زیادی در جهت تأثیرگذاری می‌کنند اما متأسفانه عملکرد شایانی را از این مجلس شاهد نبودیم.

نماینده تهران در مجلس دهم افزود: هتک حرمت و رفتارهای اهانت‌آمیز این مجلس موجب شد تا دو مرتبه از رهبری تذکر گرفتند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد نوع مدیریت مجلس حرفه‌ای نیست و تا جایی که من می‌دانم سه نفر از اعضای هیأت رئیسه تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند و این موضوع بر عملکرد آنها سایه انداخته است و در عملکرد آنها مشهود است.

صادقی در ادامه به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد در بعضی از تصمیماتی که گرفته می‌شود، هماهنگی لازم با نمایندگان صورت نمی‌گیرد و بعضاً‌ واکنش‌هایی نشان داده می‌شود؛ به عنوان مثال در ماجرای اجرای مصوبه مجلس در خصوص تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و توافقات صورت گرفته با آژانس مشخص شد که تصمیم شورای عالی امنیت ملی بود، واکنش‌های هیجانی نمایندگان نشان داد که در جریان تصمیمات نبودند و این موضوع نشان‌دهنده کوتاهی مدیریت مجلس است. همچنین به نظر می‌رسد نمایندگان با رئیس مجلس تعامل سازنده ندارند. نوع برخوردی که با لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشتند این را نشان داد و سردرگمی خاصی در روز رأی‌گیری مشهود بود که برخی از نمایندگان گفته بودند،‌ نمی‌دانستیم به چه چیزی رأی داده‌ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.