ایلان ماسک از ترس چینی‌ها مصاحبه کرد!

ایلان ماسک، در پی افزایش خطر از دست دادن بازار چین، طی یک مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور به تمجید از پکن پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، ایلان ماسک  در گفتگو با تلویزیون دولتی چین گفت: به اعتقاد او اقتصاد چین طی دهه آینده به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل تسلا همچنین دولت چین را دولتی متعهد به حفظ محیط زیست و آینده‌ای متکی بر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر توصیف کرد. این در حالی است که چین در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است و دولت این کشور وعده داده تا تعهد‌های بین‌المللی خود در این خصوص را تا سال ۲۰۶۰ محقق کند.

ایلان ماسک محبوب چینی ها

ماسک در ادامه این گفتگو تاکید کرده که «من از آینده تسلا در چین بسیار مطمئن هستم.»؛ ابراز اطمینانی که با تغییر رویه‌ای که دولت چین در قبال تسلا طی هفته‌های اخیر اتخاذ کرده چندان همخوانی ندارد.

به گزارش یورو‌نیوز، نهادهای نظارتی چین ماه گذشته کیفیت محصولات تولیدی تسلا در شانگهای را مورد سوال قرار دادند و اواخر هفته گذشته نیز ارتش این کشور اعلام کرد که ورود خودروهای تسلا را از بیم استفاده جاسوسی از دوربین‌های آن به محوطه‌های نظامی ممنوع کرده است.

ایلان ماسک روز شنبه نیز با حضور در کنفرانسی ویدیویی سعی کرده بود که به نگرانی‌های ارتش چین پاسخ دهد. او اطمینان داده بود که اتومبیل‌های ساخت شرکت او هرگز برای چنین اهدافی استفاده نخواهد شد.

در حال حاضر ۲۰ درصد درآمد تسلا از محل فروش محصولاتش در بازار چین است و این کشور پس از ایالات متحده دومین بازار بزرگ سازنده خودروهای الکتریکی است.

پیشنهاد اقامت دائم ایلان ماسک در چین!

مدیرعامل تسلا با این که زبان چینی بلد نیست ولی یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در شبکه اجتماعی چینی ویبو(Weibo) است.

او در این شبکه اجتماعی ۱.۷ میلیون دنبال‌کننده دارد. حتی لی که چیانگ، نخست وزیر چین نیز پس از آن که ماسک گفته بود، عاشق چین است، برای اعطای اقامت دائم چین به او ابراز تمایل کرده بود ولی یکسال پس از این اظهارنظر ادامه فعالیت کارآفرین ثروتمند آمریکایی در چین با دست‌اندازهای پیاپی مواجه شده است.

بیتشر بخوانید: خودروهای ایلان ماسک در چین جاسوسی می‌کنند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.