آخرین وضعیت نرخ خودرو ۱۶ فروردین ۱۴۰۰/ پژو تیپ ٢ به ١٩٠ میلیون رسید

بررسی بازار خودرو در روز جاری (دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) حاکی از ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی و تغییر اندک آنها در مقایسه با آخرین روزهای کاری سال ۹۹ است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ نزدیک به ۱۰۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۳ میلیون تومان، نوع دوگانه‌سوز آن ۱۸۴ میلیون تومان، سمند ال. ایکس مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۸۸ میلیون تومان، مدل ۹۹ آن ۱۸۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۹۰ میلیون تومان، مدل ۹۹ آن ۱۸۵ میلیون تومان، همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ وی هشت مدل ۹۹ به ترتیب ۲۴۱ و ۲۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک اس۵ حدود ۶۲۵ میلیون تومان، هایما اس۷ نزدیک به ۶۷۵ میلیون تومان و مردا ۳ مدل ۹۸ حدود ۸۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با وجود اینکه روز گذشته «رضا شیوا» رییس شورای رقابت اعلام‌کرد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها با افزایش مواجه خواهد شد، اما بررسی‌ها حاکی است این خبر تاثیری بر بازار نداشته و کارشناسان معتقدند تاثیری نخواهد داشت.

در این زمینه، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی پایتخت ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: سخنان رییس شورای رقابت زمانی می‌توانست تاثیرگذار باشد که با نوسان نرخ ارز مواجه باشیم، زیرا قیمت خودرو در ارتباط نزدیک با نرخ ارز است.

«سعید موتمنی» معتقد است: ثبات نرخ ارز، در صورت عرضه کافی خودرو از سوی خودروساز حتی می‌تواند به کاهش قیمت‌ها در ماه‌های آینده بیانجامد.

وی به‌طور مثال به قیمت کارخانه‌ای بالای ارائه شده کوئیک اتوماتیک در اسفندماه گذشته اشاره کرد که حدود ۲۳۲ میلیون تومان برای مشتریان تمام می‌شد، اما همان زمان با حدود ۳۰ میلیون تومان پایین‌تر و در ارقامی بین ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید.

این مقام صنفی گفت: در شرایط کنونی، فاصله قیمتی بازاری و کارخانه‌ای خودروها همچنان برای مشتریان جذاب است، اما اگر فاصله قیمتی کاهش یابد این تقاضای کاذب نیز فروکش خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.