تصویب شد: افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۳۹ درصد!

پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران در جلسه امروز هیات وزیران مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش تازه نیوز، در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست رئیس‌جمهور حسن روحانی برگزار شد، هیات وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی برافزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال جاری، همه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.

برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲میلیون و ۴۸۳هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.

همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری‌بگیران و در اجرای دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد همه مستمری‌بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

حداقل پرداختی بازنشستگان ۲میلیون و ۶۵۵هزار تومان

تصویب افزایش ۳۹ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان افزود: در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک‌میلیون و ۹۱۰هزار تومان به ۲میلیون و ۶۵۵هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وی  در ادامه توضیحات در مورد افزایش مستمری بازنشستگان گفت: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸هزار و ۳۵۵ تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می‌شوند.

وزیر تعاون تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰هزار نفر به میزان یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان واریز شد.

وی توضیح داد: مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.

شریعتمداری در مورد افزایش مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

پیشنهاد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حق مسکن کارگران اظهار کرد: در دستور کار دولت است و منتظریم که در اولین جلسه تصویب شود. برای فروردین ماه پیشنهاد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی آن را مطرح کردیم و امیدواریم در جلسات بعدی دولت تصویب شود و به ۴۵۰ هزار تومان برسد.

پرداخت سبد معیشتی به ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر در ماه رمضان

شریعتمداری درباره سبدهای معیشتی کارگران در ماه رمضان اظهار کرد: در جریان جلسه ستاد اقتصادی دولت پیشنهادات متعددی از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و در نهایت تصمیم ستاد اقتصادی دولت که به تایید رییس جمهوری رسید و امروز در جلسه وزیران ابلاغ شد و در جلسه سران قوا هم انشاالله به تصویب می‌رسد، این است که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

وزیر تعاون ادامه داد: در ماه رمضان همه آن ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند از این سبد معیشتی حمایتی ویژه ماه رمضان استفاده کنند.

در همین ارتباط بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.