روایت یک تهیه‌کننده از خیانت بزرگ صداوسیما

حسین فرحبخش، تهیه‌کننده‌ سینما گفت: پخش دو فیلم اکران‌نشده در تلویزیون خیانت بزرگی بود که صداوسیما انجام داد و البته خیانت بیشتر را صاحبان این آثار، انجام دادند.

به گزارش تازه‌نیوز، فرح‌بخش درباره پخش دو فیلم سینمایی اکران نشده از تلویزیون که اتفاقا در جشنواره سی و نهم جوایز بسیاری را هم کسب کرده بودند، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: این اتفاق، خیانت بزرگی بود که تلویزیون انجام داد و البته خیانت بیشتر را صاحبان این آثار، انجام دادند.
به فیلمی که برای سینما ساخته می‌شود تا زمانی که در سینما اکران نشده باشد نباید اجازه دهند در تلویزیون نمایش داده شود. به اعتقاد من وزارت ارشاد باید با تهیه‌کنندگان این دو فیلم برخورد کند و تا یکی دو سال به آنها پروانه ساخت ندهد.

وی افزود: اصلا به چه اجازه‌ای فیلم را به تلویزیون داده‌اند؟ فیلم مال سینماست و باید سالن سینما بچرخد نه اینکه به آنتن تلویزیون برود. مسئولان تلویزیون، خود مانع‌زا هستند. نخست باید جلوی مسئولان تلویزیون به عنوان کسانی که مانع تولید هستند گرفته شود. دوم اینکه نهادهایی که این فیلم‌ها را ساخته‌اند و تهیه‌کنندگانشان باید محاکمه شوند. چون این کار خلاف و غلط است و نباید چنین اتفاقی بیفتد.

این تهیه‌کننده با انتقاد از عملکرد تلویزیون تاکید کرد: به هر حال ما در اتحادیه تهیه‌کنندگان پی‌گیر می‌شویم و به طور قطع ارشاد نباید به تهیه‌کنندگان آن دو فیلم در سال جدید پروانه ساخت بدهد. این اتفاق خیانتی بود که برای نخستین‌بار در تاریخ سینما انجام شد و به این روزهای کرونایی هم هیچ کمکی نمی‌کند. تلویزیون به فیلم‌هایی که در حال اکران هستند کمک نمی‌کند و تیزر نمی‌دهد حالا می‌خواهد به این شکل به سینما کمک کند؟ این یک دروغ است.

وی تاکید کرد: مسئولان تلویزیون اگر واقعا قصد کمک دارند، فیلم‌های در حال نمایش را معرفی کنند تا مردم به سینما بروند نه اینکه فیلم‌هایی که با پول دولت ساخته شده است را خریداری کنند.

این تهیه‌کننده باسابقه معتقد است، تلویزیون با سینما زاویه دارد و درباره این ادعایش گفت: روزی که اعلام کردند سینما تعطیل است تلویزیون تا ۲۴ ساعت این خبر را زیرنویس می‌کرد. اما همان روزی که گفتند باز است این رسانه یک بار هم این خبر را زیرنویس نکرد؛ تنها یکبار در اخبار رادیو پیام اعلام کردند که سینما باز است. شما و دیگر رسانه‌ها، وظیفه ملی و انسانی دارید که اطلاع‌رسانی کنید و زمانی که سینماها تعطیل نیست به مردم اعلام کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.