روز اول ماه رمضان، چهارشنبه ۲۵ فروردین است/ تاریخ روز عید فطر

باتوجه به پارامترهای هلال ماه رمضان، چهارشنبه ۲۵ فروردین روز اول ماه مبارک رمضان است.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام محمد تقدیری رئیس ستاد استهلال استان تهران در خصوص وضعیت رؤیت‌پذیری هلال ماه رمضان ۱۴۴۲ اظهار کرد: پارامترهای هلال ماه در شامگاه روز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ مصادف با ۲۹ شعبان به گونه‌ای است که نه با چشم مسلح و نه با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نخواهد بود. براین اساس به نظر همه مراجع معظم تقلید سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۳۰ شعبان و چهارشنبه ۲۵ فروردین روز اول ماه رمضان ۱۴۴۲ خواهد بود.

پایان ماه رمضان و تاریخ دقیق روز عید فطر

رئیس ستاد استهلال تهران در ادامه بیان کرد: پارامترهای هلال شوال در ۲۹ رمضان مصادف با ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به گونه‌ای است که احتمال رویت فقط با چشم مسلح در پهنه ایران امکان دارد لذا طبق فتوای مراجعی که رویت با تلسکوپ را مدنظر دارند احتمالا پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت اول شوال و روز عید فطر خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقدیری در این گفت‌وگو با فارس افزود: مشخصات هلال ماه شوال برای پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به گونه‌ای است که با چشم غیرمسلح هم قابل رویت خواهد بود لذا برای مراجعی که رویت با چشم غیرمسلح را در نظر دارند پنج‌شنبه ۳۰ ماه رمضان بوده و جمعه ۲۴ اردیبهشت اول شوال و عید سعید فطر خواهد بود.

پیش از این دفتر آیت‌الله سیستانی هم با انتشار اوقات شرعی تمام شهرهای عراق (اینجا)، سه‌شنبه ۱۳ آوریل/ ۲۴ فروردین را آخرین روز ماه شعبان و چهارشنبه را اولین روز رمضان اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیستانی رمضان امسال ۳۰ روزه و عید فطر جمعه خواهد بود.

در همین ارتباط بخوانید: ساعت پخش سریال‌های ماه رمضان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.