مراقب آزمایش‌های مکرر کرونا باشید!

یک روزنامه ایتالیایی نوشت: کووید19، آزمایش های سریع و قابل اعتماد: هر آنچه باید دانست و نباید اقدام کرد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، در این مقاله علمی درباره آزمایش‌های مکرر کرونا، توصیحات جالبی ارائه شده که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

1- آزمایشی که نتایج معتبرتری می دهد همان آزمایش مولکولی سنتی است به ویژه به سبب توان تشخیص موارد مثبت در اولین مراحل ابتلا. در خصوص دانش آموزان باید گفت که پس از پایان دوران قرنطینه آنها می توانند بار دیگر به جامعۀ درسی برگردند البته با در دست داشتن گواهی سلامت و بلامانع بودن ورود یا بازگشت آنها به مدرسه.

2- صحبت از آزمایش های مبتنی بر یافتن آنتی ژن ویروس است. جواب این آزمایش فوری و در عرض چند دقیقه دریافت می گردد و نیازی به دستگاه های آزمایشگاهی نیست و صرفاً به نمونه گیری از راه دهان و گلو نیاز است.

3- پرسش دیگری که مطرح است این است که آیا آزمایش های سریعی که از طریق بزاق انجام می شود می توانند به فرایند بازگشت به فعالیت های روزمره سرعت بخشند؟ باید گفت هنوز خیر. زیرا نتایج این آزمایش نمی تواند فوری باشد. در آمریکا در موارد اضطراری آزمایش بزاق مجاز می باشد. آزمایشی که در عرض چند ثانیه می تواند ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا را نشان دهد.

4- برخی از متخصصان گوش و حلق و بینی معتقدند که نمونه گیری بیش از حد از بینی و دهان می تواند به کودکان آسیب وارد سازد. این پرسش مطرح است که آیا چنین چیزی صحت دارد؟ در پاسخ باید گفت این امر پرمخاطره قلمداد نمی شود ولی در هر صورت نباید در انجام آن به ویژه روی کودکان زیاده روی کرد. دومین آزمایش در صورت منفی بودن آزمایش اول فقط در صورتی پیش بینی می شود که از نظر بالینی نشانه هایی از تردید وجود داشته باشد و برای همگان توصیه نمی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.