لیگ بیستم از آبان کلید می‌خورد

خبر‌های رسیده حاکی از آن است تقویمی که سازمان لیگ برتر برای شروع فصل جدید بازی‌های لیگ یک در نظر گرفته ۱۵ آبان است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبر ورزشی، شیوع ویروس کرونا تقویم بازی‌های داخلی در همه کشور‌ها را تغییر داده و ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده است؛ به‌طوری که این فصل قرار است بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک آبان‌ماه آغاز شود.

آگاهی از این ویروس و پی بردن به راه‌های مقابله با آن موجب شده شرایط در حال بازگشت به روز‌های عادی باشد و فوتبال هم تلاش می‌کند گام‌های جدی برای اصلاح تقویم بردارد؛ البته نمی‌شود کتمان کرد بازگشت به شرایط اولیه نیاز به زمان بیشتری دارد. در حالی که بعد از استارت دوباره بازی‌های لیگ برتر خیلی از تیم‌ها خواستار نیمه‌تمام ماندن بازی‌ها و شروع فصل جدید از ماه مهر و آبان بودند هم‌اکنون شاهد جهش دوباره ویروس کرونا هستیم و چه بهتر که همان موقع بازی‌های لیگ برتر برگزار و سازمان لیگ و همچنین باشگاه‌ها متوجه چگونگی مبارزه با کرونا در فوتبال شدند و بدون شک لیگ برتر در فصل پیش‌رو با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت خواهد کرد. اما فصل جدید بازی‌ها کی آغاز می‌شود؟ تیم ملی در روز‌های ۱۷ و ۲۱ مهر به ترتیب با تیم‌های ازبکستان و مالی مسابقه خواهد داد؛ بعد از این تاریخ سازمان لیگ برای آغاز بازی‌های لیگ یک و لیگ برتر برنامه‌ریزی خواهد کرد. خبر‌های رسیده حاکی از آن است تقویمی که سازمان لیگ برتر برای شروع فصل جدید بازی‌های لیگ یک در نظر گرفته ۱۵ آبان است؛ معمولاً هر ساله لیگ برتر یک هفته زودتر از بازی‌های لیگ یک آغاز می‌شود. در چنین شرایطی احتمالاً سازمان لیگ ۸ آبان بازی‌های لیگ برتر را شروع خواهد کرد؛ شروع بازی‌های لیگ برتر از ۹۹/۸/۸.

آغاز بازی‌های لیگ برتر از این تاریخ موجب می‌شود بازیکنان داخلی حاضر در اردوی تیم ملی به اندازه کافی زمان برای استراحت و ریکاوری داشته باشند. دیدار پرسپولیس – تراکتور در فینال سوپرجام هم پیش از شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر برگزار می‌شود. این بازی را بدون شک در روز‌های ابتدایی آبان شاهد خواهیم بود. البته که اشکالی پیش نمی‌آید از هم‌اکنون سازمان لیگ برنامه شروع بازی‌ها و حتی تاریخ قرعه‌کشی مسابقات را مشخص کند. به خصوص که فیفا تقویم جدید خود را آپدیت کرده و اصلاً چهره خوشی ندارد که سازمان لیگ نزدیک به مسابقات برنامه بازی‌ها را اعلام کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.