الکلاسیکو؛ جنگ بزرگ در استادیوم کوچک

دیدار برگشت الکلاسیکو در شهر مادرید در حالی برگزار می‌شود که به دلیل تعمیرات استادیوم سانتیاگو برنابئو، استادیوم آلفردو دی‌استفانو میزبان تیم زخم‌خورده کومان است.

صالح یعقوبی/ تازه‌نیوز؛ بارسلونا در حالی بازی رفت را واگذار کرد که هنوز بحران دیدار با بایرن مونیخ تمام نشده بود و تمام عناصر تیم تحت تاثیر آن فاجعه بودند اما ۲۴۶مین الکلاسیکو متفاوت است؛ دو تیم از افت شاگردان دیگو سیمئونه استفاده کرده‌اند و با حداقل امتیاز نسبت به اتلتیکوی صدرنشین در تعقیب صدر هستند. هر دو به تازگی از بحران خارج شده و شکست در این دیدارِ اصطلاحا شش امتیازی بازنده را مجددا دچار بحران می‌کند و شانس قهرمانی هم برایش بسیار کم می‌شود؛ مساوی هم کاملا به سود اتلتیکو است. به همین دلایل تا ساعاتی دیگر شاهد یک جنگ بزرگ در استادیومی کوچک هستیم. پیش از آن شرایط دو تیم را بررسی مختصری می‌کنیم.

بارسلونا؛ پروژه بازسازی به خوبی پیش می‌رود

بارسلونا در سال‌های اخیر گرفتار مشکلاتی عجیب و غریب شد که در چند ماه گذشته و به مرور وضعیتش بهتر شد و در حال پشت سر گذاشتن بحران است. فجایع مدیریتی بارتمئو باعث شد ارنستو والورده که تیمش صدرنشین بود اخراج شود و کیکه ستین جانشین وی شود و علاوه بر لیگ و جام حذفی در لیگ قهرمانان اروپا هم با یک نتیجه عجیب مقابل بایرن مونیخ تحقیر شوند و ماجرای جدایی مسی پیش بیاید.

با خروج بارتمئو و ستین اما بلوگرانا روند بهتری را تجربه کردند؛ در شرایطی که هیچ مربی جرات پذیرفتن هدایت بارسلونای بحران‌زده را نداشت، کومان تیم ملی احیاشده هلند که مدعی اصلی فتح یورو و جام جهانی بود را رها کرد و به تیم محبوبش بازگشت. در ابتدا و با حواشی خروج سوارز و باخت در الکلاسیکوی رفت و فینال سوپرجام اسپانیا شرایط مناسب نبود اما کومان که در فکر بازسازی و احیای بارسلونا بود پروژه‌اش را ادامه داد و با سرحال شدن مسی و چند ستاره دیگر، اوضاع بارسلونا هم خوب شد و با یک کامبک خوب مقابل سویا به فینال جام حذفی صعود کردند و هرچند مقابل پاری سن‌ژرمن حذف شدند، اما با یک نمایش خوب لیگ قهرمانان اروپا را ترک کردند.

نقطه ضعف بارسلونا اما دفاع شدیدا متزلزل این تیم است، تقریبا دلیل امتیازات ازدست‌رفته بارسلونا دفاع پراشتباه این تیم بوده و کلمنت لنگله و جرارد پیکه کلکسونی از سوتی‌ها را به ثبت رسانده‌اند. نسخه رونالد کومان برای این مشکل بازی با سیستم پنج دفاعه است و فرانکی دیونگ در مواقع لزوم به عنوان دفاع میانی ایفای نقش می‌کند. باید دید مدافعان کاتالان‌ها با یک نمایش درخشان تمام اشتباهات این فصل را از ذهن هواداران این تیم پاک می‌کنند و یا با ادامه روند قبلی، خود را به در خروج باشگاه نزدیک‌تر می‌کنند.

رئال مادرید؛ تیم زیدان بازم هم ترسناک شده

رئال مادرید درفصل جاری چنان ضعیف و بی‌برنامه ظاهر شده بود که زیدان چند بار تا آستانه اخراج رفت و حتی چند مربی صاحب‌نام به همین دلیل دوران بیکاری را تمدید کردند تا به نیمکت کهکشانی‌ها برسند اما زیدان باز هم همه را غافل‌گیر کرد و از تیمی که در جام حذفی برابر یک تیم دسته دومی حذف شده بود، تیمی ساخت که در آستانه حذف لیورپول از لیگ قهرمانان است و در لالیگا هم در حوالی صدر. رئال که با درخشش وینیسیوس جونیور لیورپول را در دیدار رفت لیگ قهرمانان از پیش رو برداشته می‌خواهد با شکست بارسلونا به رتبه دوم جدول برسد و هفته‌ای به‌یادماندنی برای هواداران رقم بزند. زمزمه بازگشت رونالدو هم باعث شده تا بعضی از بازیکنان نگران جایگاهشان شوند و با انگیزه بیشتری کار کنند.

تیم زیدان که در تاریخ الکلاسیکو با ۹۷ برد برابر ۹۶ برد بارسلونا، یک پیروزی بیشتر دارد، برای پیروزی ۹۸م شاید تیم رقیب را با درخشش هازارد غافل‌گیر کند؛ هازارد که از زمان پیوستن به رئال مصدوم است و دیدارهای زیادی را از دست داده، به تازگی به تمرینات این تیم اضافه شده و قطعا دوست دارد نقطه اوجش در رئال از این دیدار آغاز شود.

ضعف رئال هم مانند رقیبش در خط دفاع است؛ جایی که راموس و واران در این دیدار غایبند و احتمال دارد مدافعان دیگر رئال در غیاب این مهره ارزشمند بازیچه دست فوق‌ستاره‌ای شوند که با ۲۶ گل برترین گل‌زن تاریخ الکلاسیکو است؛ مسی که قراردادش با بارسلونا هنوز تمدید نشده، شاید با درخشش در این دیدار اهمیت تمدید قراردادش را مجددا به مدیران بارسلونا گوشزد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.