واکسن کرونا با تکنولوژی mRNA در تابستان تولید می‌شود

محمدتقی احمدی گفت: واکسن پیشرفته کرونا با تکنولوژیmRNA توسط تیم تحقیقاتی این دانشگاه به سرپرستی مسعود سلیمانی درحال تهیه است که در اوایل تابستان به مرحله تولید می‌رسد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس ،محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: تیم تحقیقاتی این دانشگاه با سرپرستی «مسعود سلیمانی» از دانشمندان برجسته ایران و با همکاری بنیاد برکت و دانشگاه شهید بهشتی در حال ساخت واکسن کرونا با تکنولوژی mRNA است.

وی افزود: دانش فنی ساخت واکسن پیشرفته با تکنولوژی mRNA در کشور وجود داشته که با همکاری این دانشمند ایرانی قرار است از اوایل تابستان به این واکسن به مرحله تولید برسد.

احمدی تصریح کرد: این دانشگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه تولید دارو و واکسن‌های پیشرفته گام‌های خوبی را در دانشکده پزشکی برداشته است و در آینده نزدیک شاهد نتایج خوبی در این حوزه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: کرونا این شهر را به پایتخت میلیاردرهای جهان تبدیل کرد!

گفتنی است،‌ مسعود سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس است که  ۱۵ مهر سال  ۹۷  در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد  اما در اقدامی غیرقانونی پیش از ورود به خاک آمریکا بازداشت و به زندان منتقل شده بود که پس از یکسال رایزنی آزاد شد.

لازم به ذکر است ، این واکسن جدید برخلاف شایعات ویروس ضعیف شده را تزریق نمی‌کند، بلکه بخشی از ژنوم آن را برای تحریک سیستم ایمنی به کار می‌برد و همچنین از تکنولوژی mRNA در ساخت واکسن فایزر استفاده شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.