کلاب‌هاوس هک شد/ درز اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر

اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس به اینترنت درز کرده و از یک انجمن هکری معروف سردرآورده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، سایبرنیوز گزارش کرده که اطلاعات شخصی لو رفته کاربران کلاب هاوس شامل نام، نام پروفایل شبکه اجتماعی و جزییات دیگر است.

کلاب هاوس درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است اما اطلاعات فاش شده می تواند خلافکاران سایبری را قادر سازد از طریق عملیاتهای فیشینگ یا سرقت هویت، کاربران را هدف بگیرند.

اپلیکیشن کلاب هاوس که ورود به آن تنها با دعوت امکان پذیر است، به کاربران امکان می‌دهد به بحث درباره موضوعات مختلف در مکالمات صوتی یا اتاقها بپردازند و اخیرا ۱۰ میلیون کاربر هفتگی فعال گزارش کرده است. کلاب هاوس به تازگی سرگرم مذاکره برای تامین مالی است که ارزش این شرکت را به چهار میلیارد دلار خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: کلاب‌هاوس چیست و از کجا آمد؟

خرید اطلاعات کابران کلاب‌هاوس به صورت بیت‌کوین

گزارش اخیر درباره درز اطلاعات شخصی کلاب هاوس، جدیدترین نمونه از مواردی است که طی یک هفته گذشته گزارش شده اند. سایبرنیوز در ششم آوریل گزارش کرده بود آرشیو اطلاعات ۵۰۰ میلیون پروفایل لینکدین در یک محفل هکری معروف به فروش گذاشته شده است اما لینکدین در یک پست وبلاگ اعلام کرد این واقعه رخنه اطلاعاتی نبوده و شامل اطلاعات خصوصی پروفایل اعضای این شبکه اجتماعی نبوده است. اطلاعات به فروش گذاشته شده، مجموعه ای از اطلاعات شماری از وب سایتها و شرکتها است. ظاهرا یک هکر در تلاش برای فروش این اطلاعات به مبلغ چهار رقمی و دریافت پول در قالب بیت کوین بوده است.

چند روز پیش از آن فیس بوک اعلام کرد عوامل خلافکار اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از نقص ابزار همگام سازی تماسها در پلتفرم فیس بوک جمع آوری شده بود را به دست آورده اند. سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این شبکه اجتماعی به بیش از ۵۳۰ میلیون نفری که اطلاعاتشان از این طریق به دست هکرها افتاده است و اخیرا در یک پایگاه داده قابل دسترس شده است، اطلاع نداده و قصد ندارد چنین کاری را انجام دهد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، پل پرودهوم، تحلیلگر شرکت امنیت اطلاعات “اینت سایت” به اینسایدر گفت: اطلاعات فاش شده اهمیت دارند زیرا عوامل خلافکار می توانند از طریق اطلاعات کارمندان، به شرکتها حمله کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.