هزینه سرویس پیامکی برخی بانک‌ها افزایش یافت

درحالی هزینه سرویس پیامکی بانک ها سال قبل به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود که به تازگی برخی بانک‌ها با ارسال پیامک به مشتریان خود از افزایش این رقم به ۳۰ هزار تومان خبر می‌دهند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم،‌ هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها سال قبل از ۱۰-۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود و این اقدام با واکنش های متعددی همراه شد.

هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها امسال اما افزایش حداقل دو برابری داشته و از ۱۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسیده است. این موضوع البته از سوی برخی بانک ها بعد از کسر از حساب مشتری، در قالب پیامک اعلام شده است.

بانک شهر و تعداد دیگری از بانک های خصوصی با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده اند که مبلغ ۳۰ هزار تومان از حساب شما بعنوان ابونمان یکساله سرویس پیامک کسر شده است. این موضوع البته بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است!

ظاهراً پیامک اول برای اعلام رضایت مشتریان،‌ در تعطیلات نوروز ارسال شده ولی احتمالاً‌ به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی به دست مشتریان نرسیده است؛ برخی از مشتریان بانکی نیز این پیامک را از تعدادی از بانک ها دریافت کرده اند: در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.

پیش از این بانک ها علت افزایش هزینه سرویس پیامکی را افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات اعلام کرده بودند و احتمالا امسال هم به همین بهانه هزینه پیامک را دو برابر کرده اند.

سال قبل و همزمان با افزایش ۵۰ درصدی هزینه سرویس پیامکی، بانک ها مجاز به کسر هزینه در دو مرحله بودند که این موضوع البته به صورت سلیقه ای در برخی بانک ها اجرایی شد. گزارش های میدانی برای این موضوع در سال جاری نشان میدهد که اکثر بانک ها هزینه سرویس را به صورت یکجا از حساب مشتریان کسر می کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه فعالیت بانک‎ها در تعطیلات ۱۰ روزه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.