جزئیات پرداختی برای پرسپولیسی‌ها

بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس تا امروز مبالغ قابل‌توجهی را از این باشگاه دریافت کرده‌اند اما ریز دریافتی آنان چقدر بوده است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، بعد از بازی پرسپولیس و نساجی مازندران، «حمید مطهری» در نشست خبری خیلی بی سرو صدا به مشکلات مالی پرسپولیسی‌ها اشاره کرد. همین مسئله باعث شد تا سراغ این سوژه برویم و ریز دریافتی پرسپولیسی‌ها و دیگر مسائل مالی این باشگاه را پیدا کنیم. پس با دقت این گزارش را بخوانید.

پرسپولیسی‌ها چقدر پول گرفتند؟

بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در حالی به شرایط مالی این باشگاه اعتراض داشته اند که تا امروز ۳۵ درصد از قرارداد این فصل بازیکنان و اعضای کادرفنی توسط مدیریت باشگاه پرداخت شده است. این پرداخت شامل ۳ پرداختی ۱۰ درصدی و یک پرداختی ۵ درصدی شب عید می‌شود. همچنین مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس در همان اوایل حضورش تمام مطالبات فصل پیش بازیکنان را که شامل آپشن‌ها و پاداش‌ها می‌شود را پرداخت کرد تا خیال بازیکنان از این بابت راحت شود.

اگر مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس به جای پرداخت مطالبات فصل گذشته، تسویه کامل پاداش‌ها و آپشن‌های فصل گذشته، این پول را برای قراردادهای امسال پرداخت می‌کردند، الان همه بازیکنان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد دریافتی داشتند و از این نظر پرسپولیس جزو تیم‌های خوب لیگ برتر بود. اما سمیعی به جای این کار، ابتدا مطالباتی را پرداخت کرد که دو مدیر قبل از او باید پرداخت می‌کردند.

نکته جالب توجه اینجاست که برخی بازیکنانی که امسال به پرسپولیس آمدند، تا الان ۶۰ تا ۷۰ درصد دریافتی داشته‌اند. در این بین چند بازیکن در پرسپولیس حضور دارند که تا امروز در مجموع نزدیک به ۷/۵ میلیارد دریافتی داشته‌اند. با این حال می‌بینیم که پرسپولیسی‌ها نسبت به دریافتی‌های خود اعتراض دارند.

البته کلید ماجرا این است که اگر سمیعی آن ۳۰ درصد ابتدایی فصل را که بابت قرارداد و آپشن های فصل قبل بود پرداخت نمی‌کرد، الان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پرداختی بین همه بازیکنان و کادر فنی داشت که درصد بسیار بالایی می‌شود. ضمن اینکه مدیریت فعلی پرسپولیس بدون کمک گرفتن از دولت یا وزارت ورزش تا الان توانسته بیش از ۸۰ میلیارد تومان پول به این باشگاه تزریق کند.

ذکر این نکته هم ضروری است که در تاریخ های ۳۱ فروردین و ۳۱ اردیبهشت‌ماه مبلغ قابل توجه دیگری ( ۲ قسط ۱۰ درصدی) به بازیکنان داده می‌شود تا مجموع دریافتی آنها افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

قرض یا مستهلک شدن؟

یکی از انتقاداتی که به تیم مدیریت فعلی پرسپولیس وارد شده این است که مبالغ زیادی را قرض گرفته و باید آن را پس بدهند اما مسئله اینجاست که قسمت زیادی از پول‌های که قرض گرفته شده به اصطلاح مستهلک می‌شود.

یعنی به طور مثال مبلغی از یک شرکت خصوصی قرض گرفته شده اما به جای آنکه که بازپرداخت این مبلغ به صورت ریالی باشد در قالب کارهای تبلیغاتی یا خدماتی، برای آن شرکت انجام می‌شود تا پرسپولیس از نظر ریالی قرضی نداشته باشد. ضمن اینکه قسمتی از این قرض‌ها از پاداش آسیایی پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.