فردا؛ آخرین مهلت انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فردا، دوشنبه ۷ مهر آخرین مهلت ثبت نام در پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌ها است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، درباره آخرین مهلت شرکت در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهر ۱۳۹۹  از ۵ مرداد آغاز شد و مقرر بود این مهلت روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ به پایان برسد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشده بودند و همچنین به دلیل اعلام نشدن نتایج کنکور سراسری این مهلت را تمدید کرد، بر این اساس این مهلت برای انتخاب رشته ساعت ۲۴ فردا دوشنبه ۷ مهر به پایان می‌رسد.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: متقاضیان اعم از کسانی که قبلا ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند و کسانی که از این تاریخ به بعد قصد ثبت‌نام و انتخاب رشته دارند، می‌توانند تا پایان روز دوشنبه ۷ مهر نسبت به ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی یا ثبت‌نام و انتخاب رشته جدید در لینک سامانه پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری مهر ۱۳۹۹ اقدام کنند.

او در ادامه گفت: اصلاحات و رشته محل‌های جدید پذیرش به شیوه صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیز شب گذشته (پنجم مهر) در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

 

شرکت بیش از ۱۷۲ هزار  نفر در سوابق تحصیلی

او درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: بر اساس آخرین آمار تا صبح امرزو یک‌شنبه ۶ مهر  تعداد ۱۷۲ هزار و ۱۵۴ نفر در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ثبت نام کرده اند.

زرین آمیزی در ادامه بیان داشت: داوطلبان در فرصت باقیمانده می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه راهنما را مطالعه کرده و در صورت تمایل نسبت به ثبت نام در ۱۰۰ کد رشته اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمام زیرنظام‌های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد) جداگانه از انتخاب رشته کنکور صورت می‌گیرد.

زرین آمیزی گفت: داوطلبان برای اطلاع از رشته‌ها و اصلاحات و تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام، به اطلاعیه‌ای که در روز ۲۶ مردادماه منتشر شده است، توجه کنند.

 

ممنوعیت ثبت نام

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.