تابلوی خیابان شجریان یک روزه تغییر کرد + تصاویر

تغییر نام خیابان “محمدرضا شجریان” به شهید “فخری زاده” توسط پدر شهید احمدی روشن خبر ساز شد.

خیابان شجریان یک روز بیشتر تابلوی جدیدش را به مردم نشان نداد. به گزارش تازه نیوز، عده‌ معدودی با فرماندهی پدر شهید احمدی روشن، در اقدامی غیرقانونی، نام تابلو را با برچسب تغییر دادند.

خیابان شجریان

فرماندار تهران به تغییر تابلوی خیابان شجریان به شهید فخری‌زاده توسط تعدادی از معترضان واکنش نشان داد. عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره تغییر این تابلو که صبح امروز در فضای مجازی منتشر شد، گفت: شورا هیچ مصوبه‌ای برای اینکه خیابانی به اسم شجریان باشد، برای ما ارسال نکرده است.

وی ادامه داد: بنابراین تا مصوبه‌ای نیاید و ما آن را تایید و اعلام نکنیم، اقدام در این زمینه قانونی نیست. شهرداری خلاف قانون تابلو را نصب کرده و نامگذاری جدید قانونی نیست.

فرماندار تهران تصریح کرد: اگر تابلویی نصب شده باشد و کسی آن را تغییر دهد، باز هم اقدامی خلاف قانون انجام شده است. خلاف اول را شهرداری انجام داده است و خلاف دوم را کسی که آن را کنده است، مرتکب شده است.

 

داستان این نامگذاری چه بود؟

دو سال از مصوبه تغییر نام تعدادی از خیابان‌های تهران به اسم محمدرضا شجریان و چند چهره علمی و فرهنگی کشور می‌گذرد و سرانجام یکشنبه ۳۰ آذر ماه در حالی که شجریان دیگر در بین ما نیست، خیابان فلامک واقع در منطقه دو تهران به اسم او تغییر نام داد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که ابلاغ مصوبه شورای شهر برای نامگذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان در اواخر آبان ماه صورت گرفته بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.