بهروز افخمی به وزیر بهداشت: توبه کن و استعفا بده!

کارگردان شناخته شده سینمای کشور، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت از دکتر نمکی خواست توبه کند و استعفا دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، متن نامه بهروز افخمی به شرح زیر است:

وزیر محترم بهداشت و درمان
دکتر سعید نمکی

دکتر جان! چهارده ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد! نمی‌خواهید قبول کنید که نسخه‌ها و دستورات شما هیچ تاثیری در کم کردن تلفات این بیماری نداشته اما تا بخواهید بیماری‌های جسمی و روحی جانبی برای ملت آورده و آسیب‌های بزرگ به اقتصاد و امنیت مردم زده است؟

کشورهای اطراف ما نصف یا کمتر از نصف ما تلفات داده‌اند در حالی که ماسک نمی‌زنند و دستورات شما را رعایت نمی‌کنند! آیا آمارهای آن‌ها دروغ است و آمار شما راست است؟

آمار آمریکا و انگلیس چطور؟ تلفات این دو کشور به قدر تلفات ایران است! انگلیس دو برابر ایران یعنی پانزده میلیون جمعیت بالای شصت‌وپنج سال دارد و دو برابر ایران هم تلفات داده است!

انگلیس و آمریکا از ایران زمستان طولانی‌تری دارند و مردمش هم ماسک نمی‌زدند یا لااقل نصف بیشترشان ماسک نمی‌زدند. کدام مستند و کدام واقعیت می‌تواند شما را قانع کند که از کار کنار بروید و از مردم عذر تقصیر بخواهید؟…

شش ماه پیش در اولین نامه‌ای که برایتان نوشتم هشدار دادم که با مردم دوستی خاله خرسه نکنید و برای مقابله با خرمگسی به نام کرونا به چهره‌ی ملت تخته سنگ نکوبید! نوشتم جلوگیری از شیوع کرونا ممکن نیست و تا تکمیل واگیری و رسیدن به ایمنی جمعی تلفات به حدود هشتاد هزار نفر خواهد رسید.

آن‌چه نوشتم حساب و کتاب محض بود اما شما خیال کردید می‌توانید آمار را نادیده بگیرید و پشت هیاهوی پتیاره‌ها و دانشمندنماها و روزی‌نامه‌نگاران خاکریز بزنید. البته اعداد و ارقام بیش از اوهام شما و غوغای سیاهی لشکر شما واقعیت داشتند! ریاضیات مبنای علوم تجربی است و پزشکی اگر علم باشد برای معنادار کردن دستورها و نسخه‌هایش ابزاری غیر از اندازه‌گیری و سنجش رقومی و تحلیل آماری ندارد.

امروز روز سنجش اعمال شما و تحلیل آماری نتایج تصمیم های شما رسیده است.

دکتر جان! ماه رمضان است و شب‌های قدر در پیش! پیش از آن‌که حسابتان را برسند توبه کنید در جمع مومنین حضور پیدا کنید و بگویید ماسک و بگیر و ببند و ضایع کردن یک سال از حیات فردی و اجتماعی پیر و جوان ایرانی هیچ فایده نداشت و کرونا کار خودش را تمام کرد!

به مردم بگویید اکثریت کرونا گرفته‌اند و آن‌ها که گرفته‌اند، دوباره نمی‌گیرند! بگویید هر که کرونا گرفته می‌تواند ماسک نزند و هر کجا دوست دارد برود چون ایمنی با دوام دارد یعنی نه می‌تواند مبتلا شود نه می‌تواند مبتلا کند و نه نیازی به واکسن دارد.

اگر با مردم راست بگویید و حساب خود را از کاسبان واکسن و سیاست بازان جدا کنید مردم شما را می‌بخشند. تعبیر دوستی خاله خرسه برای شما مال وقتی بود که دانسته‌ها در باره‌ی کرونا ناقص و ناتمام بود. از این به بعد اگر با مردم صادق نباشید مصداق ابیات خواجه‌ی شیراز می شوید که گفت:
صوفی نهاد دام و سر حقه باز کرد
بنیاد مکر با فلک حقه باز کرد
بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه
زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد

والسلام
بهروز افخمی

۱ نظر
  1. یکتا

    خجالت خوب چیز یه افخمی .تو چه سررشته ای از پزشکی داری .یک ساله شب و روز نداریم همه بیمارا با طرح شهید سلیمانی رصد میشن اگه نبود نمکی الان روزی ۲۰۰۰تا میمردن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.