دست بی‌قانونی سازمان‌های بین‌المللی را از ورزش ایران کوتاه می‌کنیم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گفته اخیر فیفا در خصوص امکان تعلیق فوتبال کشورمان گفت: در صورت تصویب اساسنامه وزارت ورزش با جمله ای که به آن اضافه شده مبنی بر لزوم منطبق بودن اقدامات وزارت ورزش بر قوانین کشور دست سازمان های بین المللی را در جایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد از ورزش کشور کوتاه خواهیم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، حسین میرزایی  با اشاره به تهدید تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا در صورتی که نهادهای سیاسی به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کنند، گفت:  نمی دانم این خبر به چه میزان صحیح است اما اینگونه که مطلع شدم فدراسیون فوتبال ما پاسخ داده است که نهادهای سیاسی در کار ما دخالت نکردند و اینگونه دست فیفا را از دخالت در این امر کوتاه کرد.

وی افزود: در اساسنامه وزارت ورزش و جوانان اعاده شده از شورای نگهبان که به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد این امر را لحاظ کردیم که این وزارتخانه و زیرمجموعه های آن باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی اقدام کنند، اگر این اساسنامه در صحن مجلس تصویب شود اجرایی خواهد شد.

میرزایی بیان کرد: ما بر سر حرفمان هستیم، یا فدراسیون فوتبال دولتی است یا غیر دولتی، اگر دولتی است بنا بر اصل۸۲ قانون اساسی بدون مصوبه مجلس اجازه نداشته که آقای ویلموتس یا هر کارشناس خارجی دیگر را استخدام کند، اگر هم غیر دولتی است چرا هزینه کار غیر دولتی را بیت المال یا عموم مردم بپردازند؟ مسئولین موضوع خسارت را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اگر اساسنامه مذکور با جمله ای که عنوان کردم تصویب شود و شورای نگهبان آن را تایید کرد دست سازمان های بین المللی را در جایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد از ورزش کشور کوتاه خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.