وزیر بهداشت، مسئول جان مردم است یا روابط عمومی بیت رهبری؟

وزیر بهداشت با این جمله که «موج چهارم کرونا را خیلی کالبدشکافی نمی‌کنم، چون سودی ندارد جز این‌که غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه کند»، سوژه بحث و انتقادات فضای مجازی شده است.

به گزارش تازه نیوز، اظهارات اخیر وزیر بهداشت سر و صدای تازه‌ای در فضای مجازی ایجاد کرده؛ کاربران می‌گویند وزیری که باید بیش از همه دغدغه جان و سلامت مردم را داشته باشد، تخصصی سخن بگوید، و با قدرتی که به اقتضای مسئولیتش دارد گره‌گشای بحران کنونی سلامت باشد، چرا بی‌وقفه از موفقیت‌ها در کنترل کرونا و پیک‌های مختلف سخن می‌گوید، یا به طرق مختلف از ارادت خود به رهبری خبر می‌دهد! برخی معتقدند سعید نمکی برای ضعف‌های مدیریتی خود در حوزه پیش‌گیری و درمان، دست پیش می‌گیرد و مقام معظم رهبری را سپر کرده است.

در تازه‌ترین مورد، سعید نمکی وزیر بهداشت گفته «همه مشکلات با واکسن حل نمی‌شود؛ کرونا فعلا تمام نمی‌شود و مهمان بشریت است».

وزیر بهداشت، تاکید می‌کنیم «وزیر بهداشت»، ادامه داده است: در زمانی که دنیای ناجوانمرد، ما را در همه عرصه‌ها تحت فشار قرار داده بود و می‌خواست در یک باتلاق عظیم بمانیم و برای تئورسین‌هایی که می‌گفتند کرونا تیر خلاص جمهوری اسلامی است کف بزنند، ما توانستیم بفهمانیم که این آرزو را به گور می‌برند.

پرسروصداترین بخش سخنان نمکی آن‌جا بود که گفت: پیک جدیدی ایجاد شد که نمی‌خواهم خیلی به کالبدشکافی آن بپردازم چون معتقدم واکاوی بعضی پدیده‌ها جز ایجاد گسست و تشدید نامهربانی و سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده حاصلی برای این نظام و مملکت نخواهد داشت و غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند.

از آن جهت که بدانیم این صحبت‌ها اشاره‌ای اتفاقی نبوده و مسبوق به سابقه اند، مرور مختصری می‌کنیم بر سخنان مشابه سعید نمکی، وزیر بهداشت:

  • هدایت داهیانه رهبری باعث حماسه‌آفرینی در مهار ویروس کرونا شد (۱۱ خرداد ۹۹)
  • نامه نمکی به رهبری: تا خدا هست و دعای شما، هراسی از ویروس کرونا نداریم (۲۲ تیر ۹۹)
  • رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده (۳۱ شهریور ۹۹)
  • عهد بسته‌ام کمتر گله کنم تا مبادا سبب رنجش رهبر معظم و مردم شوم (۱ مهر ۹۹)
  • رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث ضرر ما شده و مراعات‌کننده‌ترین فرد کشور مقام معظم رهبری بوده (۷ آبان ۹۹)
  • توصیه رهبری در خصوص منع واردات واکسن کرونای آمریکا و انگلیس کاملا دل‌سوزانه و علمی بود (۲۱ دی ۹۹)
  • هر وقت فکر می‌کنم شاید این مرد بزرگ [رهبری] را برنجانم، بغض گلویم را می‌گیرد (۲۳ فروردین۱۴۰۰)
  • نمی‌خواهم خیلی به کالبدشکافی موچ چهارم کرونا بپردازم زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند (۲۷ فروردین ۱۴۰۰)
۱ نظر
  1. سیروان

    وقتی تخصص جاش رو با چاپلوسی و ریا عوض می‌کنه…

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.