پشت‌پرده دیدارهای محرمانه برای دعوت از رئیسی

عضو حزب موتلفه عنوان کرد: دیدارها برای دعوت از رییسی عموما محرمانه بود و جنبه علنی نداشت و امکان مطرح کردن آنها وجود ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با افرادی که حزب موتلفه طی یک بیانیه برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرده بود، گفت: این بیانیه مربوط به اول سال است و در بیانیه تاکید شده است که موتلفه این افراد را در طراز ریاست جمهوری می داند ولی اینکه اینها بیایند و وارد صحنه شوند و تبلیغات انتخاباتی داشته باشند در بیانیه نیامده است.

او افزود: بنا بر این بوده است که حکمرانی حزبی و دولت حزبی را تبیین کنیم که این را در همان مواقع و قبل از سال در چند مصاحبه تبیینی دنبال کرده ایم. در درجه اول اعلام شده نامزد اصلی ما رییسی است و اگر قرار باشد کسی از بین ما نامزد شود در مرحله دوم این پیشنهادات به شورای ائتلاف داده می شود و نه اینکه مستقلا اعلام شود.

ترقی به برنا گفت: ما هیچ وقت به دنبال مشخص کردن اقبال انحصاری مردم به خودمان نبودیم و همیشه با ائتلاف عمل کرده ایم و هیچگاه به دنبال مشخص کردن وزنی سیاسی برای خودمان نبودیم. به طور طبیعی کل احزاب روی هم ظرفیت و سرمایه اجتماعی خود را مورد استفاده قرار می دهند. اینکه به طور مستقل بیایند در جامعه بهره ای ندارد و بیشتر وزن برای احزاب و لیست ها تعیین می شود. اگر رییسی نیامد ما پیشنهادات خود را به شورای ائتلاف ارائه می کنیم.

او ادامه داد: اگر قانون سن نامزدها تصویب شود بادامچیان و میرسلیم قادر به شرکت در انتخابات نخواهند بود اما نیکنام هست و در صورت اجرای این قانون، تنها کسی که از طرف موتلفه اعلام می شود او خواهد بود. هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده است و فقط حکمرانی حزبی مد نظر است.

ترقی اضافه کرد: رهبری در مسائل دخالت نمی کنند و نفیا و اثباتا کسی را رد یا تثبیت نمی کنند. آمدن رییسی خواسته گروه ها است و هنوز جلسه ای در این ارتباط وجود نداشته و بعضا درخواست ها مکتوب و رسانه ای بوده است. در کل همه ائتلاف های اصولگرایی متقاضی حضور او هستند دیدارها برای دعوت از رییسی عموما محرمانه بوده و جنبه علنی نداشته و امکان مطرح کردن آنها وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.