جزئیات افزایش حقوق سربازان

عضو هیات رئیسه مجلس ، از اجرای مصوبه مجلس توسط دولت پیرامون افزایش حقوق سربازان خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خانه ملت، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون افزایش حقوق سربازان، گفت: براساس قانون باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق یک پایور به یک سرباز پرداخت شود، هر چند این قانون چند سال بود که وجود داشت، اما به علت عدم تامین منابع مورد نیاز این بخش در بودجه سنواتی، این قانون اجرا نمی‌شد.

وی افزود: در گذشته به سربازان دارای مدرک تحصیلی دیپلم تنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد و این در حالی است که حداقل باید ۴ برابر بیشتر از این مبلغ به آنها پرداخت می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما امسال در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، اعتبارات لازم برای اجرای این قانون را افزایش دادیم، کما اینکه دولت در این لایحه تنها ۲ هزار میلیارد تومان برای حقوق سربازان تعیین کرده بود، اما ما این مبلغ را برای تامین البسه و حقوق سربازان به ۷۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

دهنوی خاطرنشان کرد: این افزایش حقوق باید از فروردین ماه اجرا می‌شد، اما دولت این مصوبه را به بهانه کمبود منابع مالی و اینکه پرداخت حقوق سربازان در اولویتمان نیست، اجرا نکرد و ما تاکید کردیم که افزایش اعتبارات این بخش را در تبصره ۱۴ گنجاندیم، اما باز هم دولت بهانه آورد که این تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است، بنابراین امکان پرداخت حقوق سربازان با استفاده از منابع مالی این بخش وجود ندارد.

نماینده تهران در مجلس افزود: ما روز یکشنبه این موضوع را مجدد پیگیری کردیم، کما اینکه بنده در جلسه صحن علنی نیز در این مورد به رییس جمهور اخطار قانون اساسی دادم، ضمن اینکه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این زمینه کمک زیادی به ما کرد و در نهایت امروز صبح در پی تماسی که با این ستاد داشتم، متوجه شدم که روز گذشته این مشکل حل شده و دولت البته با اکراه قبول کرده است که این مصوبه مجلس را اجرا کند.

دهنوی یادآور شد: به دنبال اجرای این قانون از فروردین سال ۱۴۰۰ حداقل حقوقی که به یک سرباز دارای مدرک دیپلم در مناطق عادی پرداخت می‌شود مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان بوده که تقریبا ۴ برابر مبلغی است که در گذشته به آنها پرداخت می‌شد و برای سربازان متاهلی هم که در منطقه عملیاتی با مدرک تحصیلی بالاتر حضور دارند تا ۴ میلیون تومان حقوق نیز پرداخت خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس  تاکید کرد: البته این یک گام مهم روبه جلو بود که مجلس با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح برداشت، اما ما می‌دانیم که این مبالغ نیز کفاف تامین نیازهای زندگی سربازان را نمی‌دهد به ویژه اگر متاهل باشند، بنابراین اصلاح فرآیندهای سربازی در دستورکار مجلس قرار گرفته و تشکیل کارگروهی مشترکی با ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حال پیگیری است تا این فرآیند به نحوی اصلاح شود که بتوان از وقت و عمر جوانانمان به بهترین شکل استفاده کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.