استاندار تهران: انتقال پایتخت راهکار حل مشکلات آن نیست

استاندار تهران با اشاره به اینکه تهران بیشترین میزان مستاجران را به خود اختصاص داده است، گفت:بحث‌های مطرح شده درباره انتقال پایتخت، راهکار حل مشکلات این شهر نیست و باید به سراغ راهکار‌های دیگر رفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از  روابط عمومی استانداری تهران،  انوشیروان محسنی بندپی  اظهارداشت: بحث‌های مطرح شده درباره انتقال پایتخت، راهکار حل مشکلات این شهر نیست و باید به سراغ راهکار‌های دیگر رفت.
وی افزود: دولت و وزارت کشور که متولی اصلی تصمیم گیری برای انتقال پایتخت هستند، چنین موضوعی را در دستور کار نداشته و ندارند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مستاجرنشینی را استان تهران دارد که مابین ۴۳ تا ۴۴ درصد کل ساکنان استان است و باید برای تامین مسکن این افراد اقدام کرد.
محسنی بندپی تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ کرد که یک توزیع جغرافیایی عادلانه خدمات در همه ابعاد در استان‌های دیگر کشور داشت تا تراکم جمعیت را در تهران شاهد نباشیم، این تصور که همه امکانات در پایتخت تجمع یافته است، تغییر کند تا انگیزه جدیدی برای مهاجرت در تهران وجود نداشته باشد.
این مقام مسئول در خصوص مسائلی امنیتی مربوط به تهران مانند زلزله و شیوع کرونا گفت: به هرحال برای آن‌ها نیز تدابیری در نظر گرفته شده که به موقع خودش مطرح می‌شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.