زنوزی: قرارداد تراکتور با منصوریان ۲ میلیارد تومان است

مالک باشگاه تراکتور گفت: ما با منصوریان ۲ میلیارد تومان برای یک فصل قرارداد بستیم، اما من شنیده‌ام با ۸ برابر این قیمت یک مربی قرارداد بسته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از روابط عمومی باشگاه تراکتور، محمدرضا زنوزی‌مطلق در گفت‌وگو با برنامه «از فوتبال چه خبر؟» رادیو ورزش، درخصوص وضعیت نقل و انتقالات فوتبال کشور اظهار داشت: چند روزی است که به یک شعری فکر می‌کنم که مصداق بارز این مسئله است. «خرج که از کیشه مهمان بود، حاتم تایی شدن آسان بود». ما چهار باشگاه خصوصی در لیگ برتر داریم که هیچ کدام وارد نقل و انتقالات نشده اند، چون یک سری از مدیران دولتی آمدند و یک سری کار‌ها انجام دادند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در ۲۴ ساعت یک باشگاه با ۱۵ نفر قرارداد امضا کرد.

وی تصریح کرد: این‌ها به خاطر صندلی و میزشان، احساس نمی‌کنند که این صفر‌ها به چه شکل است و نسبت به آن اعداد حسی دارند یا نه. آن‌ها فرض می‌کنند که ما دو سال اینجا هستیم و زیر فشار نباشیم. هر اتفاقی می‌افتد، بیفتد. ما بخش خصوصی هستیم و تا آخرش می‌مانیم. ما به یک باره تصمیم نمی‌گیریم. بازیکنان ما را مربی انتخاب می‌کند.

مالک باشگاه تراکتور افزود: من یک سری اعدادی را در قرارداد بازیکنان می‌شنوم که اعجاب برانگیز است. این‌ها توسط یکی، دو مدیر برنامه اتفاق می‌افتد. علی‌رغم احترامی که به مدیر برنامه‌ها قائلم، اما یکی دو نفر کم لطفی می‌کنند و باعث می‌شوند که قیمت‌ها بالا برود.

زنوزی گفت: باشگاه‌های دولتی چطور می‌خواهند در میانه فصل پول این قرارداد‌ها را پرداخت کنند؟ باشگاه ما خصوصی است و من امروز هر چه قرارداد ببندم، توانایی پرداخت آن را دارم و مشکلی نیست، اما باشگاه‌های دولتی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، چون درآمدشان کفاف این همه هزینه را نمی‌دهد. بازیکن متوسط با بازیکن خوب از لحاظ فنی ۲۰ درصد فرق دارد؟ بهترین بازیکن ایران با معمولی‌ترین بازیکن ایران چقدر تفاوت دارد؟ آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، نهایتاً ۲۵ درصد است.

وی اظهار داشت: نمی‌توان برای بازیکن معمولی و یک بازیکن درجه یک قیمت یکسانی در نظر بگیریم. نظر من این است که یکی دو نفر در نقل و انتقالات نقش اصلی را بازی می‌کند که یکی از آنها به ما «گیر» داده است. یکی از بازیکنان ماشین‌سازی به نام پیمان بابایی که با او برای حضور در تراکتور صحبت کردیم، دو سال با این تیم قرارداد داشت. «امیر هوشنگ سعادتی» مدیر برنامه این بازیکن است. از مراجع زیربط می‌خواهم که به امورات ایشان ورود کرده و بررسی‌های لازم را درخصوص کار‌های او انجام بدهند.

مالک باشگاه ترکتور تصریح کرد: این بازیکن با وجود اینکه با ماشین‌سازی قرارداد دارد، اما حتی سر تمرینات ماشین‌سازی هم نرفته است و الان به ما می‌گوید که برای حضور در تراکتور ۵.۵ میلیارد تومان می‌خواهد. برای عقد قراداد با این مبلغ، باید شما حداقل ۱۲ میلیارد برای رضایت‌نامه او به باشگاهش پرداخت کنید. همان مدیر برنامه، این بلا را سر تیم‌های تهرانی و برخی تیم‌های شهرستانی هم آورده است. اگر این مدیر برنامه می‌تواند پاسخ بدهد، حاضر هستم که ایشان هم در همین برنامه صحبت کنند و من جواب‌شان را بدهم.

زنوزی افزود: همین مدیر برنامه، کار‌های فسخ قرارداد یکی از بازیکنان استقلال که را با این تیم قرارداد داشت، یک روزه در سازمان لیگ انجام داده و دوباره با ۵ برابر قیمت قرارداد جدیدی برای این بازیکن با همان باشگاه امضا کرده است. این مسائل در فوتبال وجود دارد که به صورت گزاف و غیرشفاف انجام می‌شود. ما با منصوریان ۲ میلیارد تومان برای یک فصل قرارداد بستیم، اما من شنیده‌ام با ۸ برابر این قیمت یک مربی قرارداد بسته است. منصوریان هم می‌تواند بگوید که قراردادش با تراکتور دو میلیارد تومان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال همچنان در حال بررسی پرونده رشید مظاهری بوده و هنوز حکم خود را صادر نکرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.