افشاگری تکان‌دهنده فایزر: کرونا برنده خواهد شد!

ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت اگر چه احتمالاً شدت آن در مناطق مختلف جهان متفاوت خواهد بود ولی ویروس باقی خواهد ماند و باید با آن مبارزه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، آلبرت بورلا، رئیس و مدیرعامل فایزر، شرکت بزرگ دارویی که به همراه شرکت آلمانی بایونتک کلید پرتقاضاترین واکسن ضد کرونا در جهان را در دست دارد، معتقد است که پاندمی ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت اگر چه احتمالاً شدت آن در مناطق مختلف جهان متفاوت خواهد بود. ویروس باقی خواهد ماند و باید با آن مبارزه کرد.

واکسن ضدکرونا درآمدی معادل ۱۵ میلیارد یورو به صندوق های شرکت فایزر وارد کرده است که به لطف سفارش های دیگری که به تازگی از آمریکا، اتحادیۀ اروپا و ژاپن دریافت شده، در حال افزایش است.

نشریه معتبر ایل تمپو در ادامه گزارش خود آورده است: در اوج پاندمی قیمت واکسن کنترل شده است: ۳۹ دلار برای دو دوزی که به تمامی کشورهای دارای درآمد بالا مانند اروپا و آمریکا اعطا می شود و نصف آن برای تمامی کشورهایی که دارای درآمد متوسط می باشند و رایگان برای تمامی کشورهای فقیر.

خبری که به همۀ ما مربوط می گردد این است که این قیمت ثابت در سال ۲۰۲۲ نیز یکسان خواهد بود. فایزر در سال ۲۰۲۱ به تولید ۲.۵ میلیارد دوز و در سال ۲۰۲۲ نیز تا سه میلیارد می اندیشد. زمانی که نیازهای مربوط به پاندمی به پایان خواهد رسید و این همه گیری هنوز در برخی از قاره ها باقی خواهد ماند لیکن به میزان بسیار کمتری در دنیای ثروتمند باقی خواهد ماند، در آن صورت واکسن فایزر تجاری می‌شود و بسیار بالاتر از قیمت کنونی خواهد شد و در آن صورت به این بستگی خواهد داشت که چه کسی بهای بیشتری خواهد پرداخت.

باید گفت که بخشی از جهان وجود دارد که هوادار ویروس است زیرا مقابله با آن به یک شغل تبدیل شده است. در واقع زمانی که بورلا اعلام کرد که آزمایش مرحلۀ اول یک درمان ضدویروس را آغاز نموده ایم تا به بیماران کمک کنیم با کووید-۱۹ مقابله کنند به این علت است که در حال تجارت است.

وی پیش بینی کرده است که از این ویروس خلاص نخواهیم شد و باید در عین بازگشت به زندگی عادی و آزادی رفت و آمد با آن همزیستی کنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.