سعادتمند: دروغ اصلا در ذات من نیست/ استراماچونی پیشنهاد بازگشت به استقلال را نپذیرفت

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: به استراماچونی پیشنهاد حضور مجدد در استقلال را دادیم اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، احمد سعادتمند دوشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف باشگاه استقلال از جمله بازگشت آندره‌آ استراماچونی به  این تیم، بحث جذب بازیکن در نیم فصل، پرداخت پاداش آسیایی و خیلی از مسائل دیگر به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید.

وی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: من در این گفت‌وگو حاضر شدم تا به صورت مستند در مورد خیلی از اتفاقات صحبت کنم چرا که دروغ اصلاً در ذات من نیست و شخصیت من اجازه نمی‌دهد که این کار را بکنم و اینجا هستم تا صادقانه با هواداران صحبت کنم.

سعادتمند گفت: ابتدا می‌خواهم در مورد بحث بازگشت استراماچونی صحبت کنم چرا که خیلی‌ها این مسئله را از آن داشتند که ما برای بازگشت او هیچ اقدامی نکردیم. ما برای مذاکره به ترکیه قطر و یا دبی نرفته بودیم بلکه در شرایط بسیار سختی توانستیم از وزارت امور خارجه و وزارت ایتالیا بر اساس مصوبه هیات مدیره باشگاه مجوز بگیریم و به ایتالیا سفر کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: زمانی که ما به این سفر رفتیم نه بازی با سپاهان در لیگ برگزار شده بود و نه هنوز تاریخ برگزاری شهرآورد در جام حذفی مشخص بود. ما برای این سفر به ایتالیا سه ماه برنامه داشتیم تا بتوانیم یک پرونده بزرگ و خسارت سنگین را با تعامل جلویش را بگیریم.

وی گفت: ما با وکیل این مربی مکاتباتی را داشتیم و شرایط پرداخت و گرفتن تخفیف و پرداخت اقساطی را مطرح کردیم تا این مشکل حل شود. در طول این مسیر نیز به استراماچونی اعلام کردیم که در صورت ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا شما یکی از گزینه‌های ما خواهید بود و در این شرایط وکیل او هم این پیشنهاد را مطرح کرد.

سعادتمند اضافه کرد: در نامه ای که ما به وکیل استراماچونی داده بودیم آمده بود، «ما برای حل مشکل در اینجا حاضر شدیم و منتظر رای فیفا نماندیم چراکه در این شرایط اقتصادی می‌خواستیم زودتر این مشکل را حل کنیم. من پرداخت ۷۰۰ هزار یورو پیش پرداخت و حقوق سالیانه یک میلیون یورو را برای شما تضمین می‌کنم اما اجازه دادن پیشنهادی بیشتر از آن را ندارم و فکر می‌کنم این مبلغ خوبی باشد و امیدوار هستیم که استراماچونی هم با این پیشنهاد موافقت کند.  ما امیدواریم که شما هم در پیشنهاد خود تجدید نظر کنید چراکه ما امکان پرداخت بیش از این مبلغ را نداریم.»

وی گفت: بر اساس تمام جرایم و ماهی ۱۰ هزار دلار که قرار بود به استراماچونی بدهیم در مجموع ۵۲۰ هزار دلار از ما می‌خواست. در مقابل ما پیشنهاد ۷۰۰ هزار یورویی را مطرح کردیم که در طول سال هم سالیانه یک میلیون یورو پرداخت می‌کنیم اما او قبول نکرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: استرا شکایت ۲۸۵ صفحه‌ای به فیفا داده است که اگر بخواهیم آن را پرداخت کنیم باید غرامتی بیش از ۲ میلیون یورو را به یکباره بدهیم. اما ما در مقابل پیشنهاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی را مطرح کردیم که او هم سرمربی استقلال شود تا با این کار ضمن دفاع از بیت المال در هزینه‌های باشگاه هم صرفه جویی کرده باشیم.

وی تاکید کرد: وکیل استراماچونی در مرحله بعد به ما پیشنهاد داد که ۹۰۰ هزار یورو برای پرونده فیفا از ما می‌خواهند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هم برای فصل بعد. مجموع آن دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود که از سوی وکیل استراماچونی دریافت کردیم اما توان پرداخت این پول را نداشتیم. در مذاکرات بعدی مجدد اعلام کردیم که حاضریم برای بازگشت استراماچونی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار یورو را بابت بدهی‌های گذشته در دو قسط پرداخت کنیم. ۴۰۰ هزار یورو طی ۲۰ روز آینده و ۴۰۰ هزار یورو هم پیش از سفر به ایران قرار شد که ما به استراماچونی پرداخت کنیم. پس از آن هم گفتیم که یک میلیون و دویست هزار یورو به او پرداخت می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید اما وکیل استراماچونی به ما گفت که او نتوانسته استرا را برای این پیشنهاد متقاعد کند چرا که مبلغ درخواستی پایین بود.

سعادتمند تاکید کرد: متاسفانه محبوبیت استراماچونی به قیمت او اضافه کرد. برخی گفتند که هیچ مذاکره ای صورت نگرفته اما من با مستندات صحت مذاکرات را نشان دادم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.