صداوسیما تریبون اسرائیل شده است!

برجام، توافقی است که به عقیده تمام مخالفانش اعم از ترامپ، اسرائیل، عربستان، صدا و سیما و تندروهای وطنی، باخت محض است!

به گزارش تازه‌نیوز، غلامرضا مصدق در تحلیلی با عنوان “برجام، آینه تمام نمای حکمرانی پر از تناقض” درباره برجام و سرنوشت مذاکرات وین نوشت:

برجام در تاریخ خواهد ماند و در آینده نزدیک و دور موضوع ده ها و شاید صدها تز کارشناسی ارشد و دکتری خواهد شد، نه به این دلیل که توافقی مهم است، بلکه به این دلیل که در برخورد ذینفعان ایرانی و خارجی با این توافق، چنان تضادهای عجیب و غریبی دیده می‌شود که در خاطره تاریخی بشریت تا بحال چنین مورد مشابهی مشاهده نشده است.

برجام برای همه طرف‌های مخالف باخت محض است

معمولاً هر قرارداد یا توافق یا منجر به برد – برد طرفین می‌شود یا موجب برد یک طرف و باخت طرف دیگر است، اما برجام به زعم مخالفانش اعم از ترامپ، اسرائیل، عربستان، صدا و سیما و تندروهای وطنی، از هر جهت برای طرفین باخت محض است!

در حالیکه ترامپ برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا با یک کشور دیگر می‌داند، از نظر مخالفان ایرانی برجام هم این توافق کمتر از ترکمنچای نیست .

اسرائیل و عربستان آنرا بدترین توافق برای امنیت ملی خود می‌دانند، تندروهای وطنی هم برجام را در ضدیت کامل با امنیت ملی ایران می‌دانند.

هماهنگی مخالفان داخلی و خارجی با برجام

اگر چه به ظاهر بین مخالفان سرسخت داخلی و خارجی برجام هیچ سنخیت و ارتباط معناداری بجز تشنه به خون هم بودن وجود ندارد، اما در مخالفت سرسختانه با این توافق کاملاً با هم هماهنگ ، یکدل و هم جهت هستند و برای عقیم کردن آن از انجام هیچ کاری رویگردان نیستند. جالب اینکه ما با اسرائیل بجز در مورد مخالفت با برجام در هیچ موردی حتی به اندازه سر سوزنی توافق نداریم.

ترامپ، جمهوری خواهان، اسرائیل و عربستان معتقدند ایران در این توافق کلاه گشادی سر آمریکا گذاشته در مقابل تندروهای انقلابی، رسانه ملی و کیهان به جد عقیده دارند که این آمریکاست که سر ایران کلاه گذاشته است.

در حالیکه آمریکا با قبول هزینه زیاد اخلاقی و سیاسی با پشت پا زدن به پیمانی که به همراه قدرتهای جهانی و سازمان ملل آنرا امضاء کرده یک جانبه از برجام خارج شده ، ایران هنوز سه سال بعد از خروج آمریکا از این توافق با وجود قرار گرفتن در موضع برتر اخلاقی ، از فرصت طلایی خروج آمریکا استفاده نکرده تا خود را بزعم دلواپسان وطنی از شر این توافق خسارتبار رها سازد.

تاریخچه به وجود آمدن برجام

نطفه برجام در زمان احمدی‌‌نژاد بسته شد

در حالیکه نطفه برجام در دو سال پایانی ریاست جمهوری احمدی نژاد با تصمیم نظام بسته شد و بعد از امضاء توسط شورای امنیت ملی، مجلس نهم با اکثریت مطلق اصولگرا و شورای نگهبان مهر تایید خورده ، ولی از دید رسانه ملی و مخالفان داخلی ، در این میان فقط سر روحانی و ظریف کلاه رفته که نخوانده آنرا امضاء کرده اند ، اما چرا بقیه ارکان قدرت و مقامات عالیه نظام نخوانده تایید کرده اند ، عزیزان دلواپس هیچ توضیحی نمی‌دهند.

اگر سناریو کل برجام متعلق به آمریکا باشد پس گاندو به چه اشاره می‌کند؟

در حالیکه براساس برنامه های صدا و سیما، آمریکا از طریق ” گروه بین المللی بحران ” کل طرح برجام را از قبل نوشته و روحانی و ظریف ساده لوح آنرا چشم بسته قبول و امضاء کردند، سریالی پرخرج به نام گاندو ساخته که اثبات میکند شمار فراوانی جاسوس آمریکا در هیئت مذاکره کننده ایرانی بوده اند، اینکه چرا حالا که از اول کل برجام نقشه آمریکا بوده پس دیگر چه نیازی به جاسوس در هیئت ایرانی داشته، فقط خدا می‌داند.

برنامه سازی صدا‌و‌سیما در ضدیت برجام

در حالیکه همین حالا گروهی بعنوان نماینده رسمی ایران با هزینه بیت المال در اروپا در حال مذاکره با ۱+ ۵ برای احیای برجام هستند ، همزمان گروهی دیگر در صدا و سیما با هزینه همان بیت المال در حال برنامه سازی برای برهم زدن برجام هستند.

برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد بعنوان یک نمونه ، آینه تمام نمایی از تضادهای عجیب و غریب شیوه حکمرانی ماست و بخوبی نشان می‌دهد که چرا هیچ مشکلی از مشکلات بیشمار ما حل نمی‌شود بلکه روز به روز بر عمق و تعداد آنها افزوده می‌شود . حکایت ایران امروز ما مثل قایقی است که دو سرنشین آن در جهت خلاف هم پارو میزنند.

بیشتر بخوانید: هراس صداو سیما از تیم مذاکره‌کننده و احیای برجام

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.