حاشیه‌های تمام‌نشدنی الویس پریسلی وطنی

همه‌چیز درباره حسام نواب صفوی و شایعات دور و برش؛ از فارسی‌وان تا شکایت دختر جوان!

خبر محکومیت حسام نواب صفوی به حبس و تعلیق پرونده وکالت وی، پس از برخی افشاگری‌ها واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش تازه نیوز، حسام الدین نواب صفوی متولد شهریور ۱۳۵۳ در تهران، علاوه بر بازیگری به وکالت و نوازندگی مشغول است. او سال ۱۳۸۴ در مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی» به کارگردانی ضیاءالدین دری در نقشی منفی ظاهر شد و فیزیک چهره و بازی‌اش توجه بسیاری جلب کرد. از دیگر آثاری که نقش و بازی او در خاطر مانده می‌توان به «اخراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ اشاره کرد. (بیشتر)

حسام نواب صفوی در فیلم سینمایی اخراجی‌ها
حسام نواب صفوی در اخراجی‌ها

پدر حسام نواب صفوی قاضی دادگستری و عمویش ترانه‌سرای مطرح کشور است. حسام نواب صفوی سه برادر دارد که دو تن از آن‌ها در آمریکا زندگی می‌کنند و دیگری در آفریقا ساکن است. حسام به دلیل این‌که برادرانش در آمریکا هستند به این کشور رفت و آمد زیادی دارد.

شکایت از شبکه فارسی وان

نواب صفوی بیش از آن‌که به خاطر فیلم‌هایش سر زبان‌ها بیفتد، با حاشیه‌هایش به متن خبرها سرک می‌کشد! یکی از خبرهایی که پربحث شد، شکایت او از شبکه فارسی وان بود. ماجرای شکایت حسام نواب صفوی از شبکه فارسی وان به ادعای پیشنهاد همکاری یکی از کارگردان‌های هالیوود به این بازیگر ایرانی برمی‌گردد؛ پس از آن که نواب صفوی در صفحه اینستاگرامش نوشته بود پیشنهادی دریافت کرده تا در نقش الویس پریسلی بازی کند و دلیل این پیشنهاد هم شباهت زیاد چهره‌اش به الویس است، مجری شبکه ماهواره‌ای این ادعا را کذب دانست تا حسام را به فکر شکایت از شبکه فارسی وان بیندازد.

نامه نواب صفوی به پوتین!

دومین حاشیه غیرسینمایی حسام نواب صفوی نامه‌اش به ولادیمیر پوتین بود. او در اینستاگرام خود خطاب به رئیس‌جمهور روسیه نوشت: سلام آقای پوتین! مردم گردشگر ما نیز می‌توانند به کریمه بیایند؟ دستوری اعمال فرمایید مردم ما بدون ویزا به مردم شما در کریمه بپیوندند لااقل می‌دانیم دلار و ارز مملکت دست رفقای خودمان می‌آید.
قسمتی دیگر از نامه نیز خطاب به مردم ایران است که از مردم خواسته بود تا به روسیه سفر کنند.

کرونا، بیمارستان و جشن ترخیص!

نیمه فروردین ماه بود که خبر ابتلا به کرونا و بستری شدن حسام نواب صفوی اعلام شد. این بار حواشی از همان ابتدا سراغ او آمد و تا لحظه مرخص شدن از بیمارستان همراه هم بودند! مثلا ویدئویی که در روزهای ابتدایی بستری از وضعیت حالی خود منتشر کرد، به بهانه‌هایی چون صورت اصلاح‌کرده و آراستگی موها سوژه کاربران فضای مجازی شد (اینجا ببینید) و جشنی که برای ترخیص از بیمارستان و پایان دوره کرونا گرفت هم پایان‌بخش این مورد از حواشی بود!

حسام نواب صفوی در بیمارستان
حاشیه‌های آقای بازیگر اما به اینجا تمام نشد و کمی بعد باز هم فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد؛ این بار خبر تعلیق مجوز وکالت! حسام نواب صفوی علاوه بر بازیگری وکیل دادگستری است و از مهمترین پرونده‌هایی که وکالت آن را بر عهده داشته، حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد بود.

شکایت و تعلیق پروانه

دادستان انتظامی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه با تایید خبر تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی، توضیح داد: او در دادسرای کارکنان دولت پرونده کیفری داشته و در آن پرونده محکوم شده است. این پرونده ظرف مدت شش ماه تعیین تکلیف خواهد شد. نواب صفوی محکوم شده و شاکی خصوصی داشته است.

جزئیات بیش‌تر: چرا پرونده وکالت حسام نواب صفوی تعلیق شد؟

ماجرای شکایت و محکومیت حسام نواب صفوی به ادعای دختری برمی‌گردد که می‌گوید «۷ تیر سال ۸۶ با یکی از بازیگرهای معروف سینما آشنا شدم. در سینما او را دیدم و همان جا شماره من را گرفت…»

در مصاحبه ویدئویی که شاهین صمدپور، مستندساز مستقل، تهیه و در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، این خانم می‌گوید: «حسابی عاشق او شده بودم… .بعد از چندین سال آشنایی، یک روز به من گفت که اول برویم محضر خانه‌ات را به نام من بزن و بعدش می‌رویم دفتر عقد و ازدواج… اما بعد از این که خانه‌ام به نامش شد دیگر به قول‌هایی که داد عمل نکرد…»

حسام نواب صفوی و دختر مبتلا به سرطاناو درباره ابتلایش به سرطان و واکنش این بازیگر هم می‌گوید: «از سال ۹۴ تومور مغزی گرفتم؛ وقتی که متوجه این ماجرا شد به من پیامک داد که به فکر مرگ تدریجی باش، اگر تو واقعا سرطان داری حرص چی رو می‌زنی؟ آدمی که سرطان داشته باشه به فکر ثوابه نه ویلا و زمین»

در تازه‌ترین گزارش صمدپور شرایط جسمانی این خانم بسیار وخیم اعلام شده به طوری که دیگر حتی امکان حرف زدن هم ندارد! صمدپور با بیان این‌که «حکم جلب آن آقای بازیگر معروف هم صادر شده»، نوشت: آرزو می‌کنم لحظه آخر همه چی ختم به خیر بشه، پول درمان این دختر تهیه بشه و بتونه به زندگیش برگرده.

حکم جلب حسام نواب صفویدر واکنش اما حسام نواب صفوی با بیان این‌که سال‌ها در برابر شایعات سکوت کرده، در اینستاگرام نوشت: سکوت در این شرایط خیانت است!

نواب صفوی ادامه داد: بدین وسیله بنده صراحتا از بزه‌هاى انتسابى، اعلام برائت می‌کنم و در فرصتى که حال مساعدترى داشته باشم مفصلا با شما مردم صحبت خواهم کرد اما اجازه ندهید با کلاهبردار نشان دادن بنده شما را فریب دهند و یا از این طریق از شما پولى دریافت کنند.

او افزود: رای دادگاه بالاترین دفاع است؛ این خانواده جهت اخاذی از من شکایت می‌کنند.

او تصاویری از رای دادگاهی در یک پرونده مربوط به سال ۱۳۹۰ منتشر کرد که نشان می‌دهد قرار منع تعقیب برای او صادر شده است. نواب صفوی در همین ارتباط نوشت: «این خانوم در صفحه ۴ در مقابل سوال بازپرس که پرسید با ایشان مهمانی رفتی یا پارک یا کافی شاپ رفتی، می‌گوید نه و اقرار صریح می‌کند. بعد بالاتر از رای در دنیا نداریم من رای برائت و قطعی برای شما گذاشتم اگر رای مال سال ۸۹ است برای این که این خانواده هر ماه از من شکایت می‌کنند، شکایت بعدی تا سال ۱۴۱۰ ممکن است به ۷۰ عدد برسد چکار می‌شود کرد شما بودید چه می‌کردید؟»

حسام نواب صفوی فراری است؟

حسام نواب صفوی در گفت‌وگو با مشرق پیرامون خبرهای منتشر شده از وی در فضای مجازی گفت: موضوع پیش آمده توسط دادگاه قضایی و پی‌گیری‌های مکرر طرف مقابل مبنی بر کلاهبردار بودن بنده انجام شده و رای دادگاه بر خلاف این ادعا صادر شده است. بنده از اتهام کلاهبرداری تبرئه شده‌ام و کلاهبردار نیستم.

او درباره علت محکومیت خود این‌طور توضیح داد: در بخشی از رای صادر شده من، به دلیل این‌که در بخشی از بررسی‌هایی که با صدای در اختیار قرار گرفته به دادگاه طرف مقابل را تهدید کرده‌ام به مدت ٩١ روز مجازات شده‌ام که البته خودم باور ندارم که وی را تهدید کرده باشم.

حسام نواب صفوی ادامه داد: شنیده‌ام شبکه‌های معاند می‌گویند که من فراری هستم و برای معرفی خود به دادگاه مراجعه نکرده‌ام؛ این موضوع کذب محض است. من به دلیل ابتلا به کرونا مدت یک ماه است که به شدت درگیر و در بیمارستان بستری بودم و هنوز بهبودی کامل را به دست نیاورده‌ام و منتظرم با منفی شدن تست پی‌سی‌آر و بهبودی وضعیت بالینی‌ام، به دادگاه مراجعه کرده و مجازات شوم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.