روزنامه قالیباف عصبانی شد: چرا از پرونده «عیسی شریفی» حرف می‌زنید؟

روزنامه صبح نو که اخبار انتخاباتی محمدباقر قالیباف را پوشش می دهد در گزارش شماره امروزش نوشت: جهانگیری مانند بقیه اصلاح‌طلبان به‌خوبی می‌داند که اگر میان اصولگرایان چهره‌هایی قابلیت رأی‌آوری و رقابت‌پذیری در انتخابات۱۴۰۰ را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها قطعا محمدباقر قالیباف خواهد بود. به همین دلیل از ماه‌ها قبل، پروژه تخریب قالیباف را کلید زده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه صبح نو، ارگان تبلیغاتی محمدباقر قالیباف با انتشار گزارشی درباره سخنان جمعه شب اسحاق جهانگیری در کلاب هاوس نوشت:

اگر فردی غیرایرانی یا غیرمطلع را به اتاق گفت‌وگوی اخیر اسحاق جهانگیری در کلاب‌هاوس وارد می‌کردید، قطعا آقای معاون‌اول در چشم آن فرد، در مقام اپوزیسیون حکومت فرض می‌شد. فرافکنی، کذب‌گویی، مسوولیت‌گریزی و دوقطبی‌سازی جهانگیری در اظهارات اخیرش، این سوال بزرگ را در ذهن ایرانیان ایجاد کرده که مسوول اداره کشور در طول هشت‌سال گذشته به‌واقع چه کسی بوده و آیا حضور نام جهانگیری در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اینچنین او را نسبت‌به مسوولیت امور کشور بی‌عرق و تعصب ساخته است؟ بازی جهانگیری چه ابعادی دارد؟ او رقیب خود را چه کسی می‌داند؟ این‌ها سوال‌هایی است که تلاش می‌شود در این گزارش به آن‌ها پاسخ داده شود؟ اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در کلاب‌هاوس در نوع خود حیرت‌انگیز بود.

این روزنامه می نویسد: جهانگیری در میانه کلامش در کلاب‌هاوس، طعنه‌هایی را هم به‌سوی برخی چهره‌های جریان انقلابی که از قضا وضعیت خوبی در نظرسنجی‌های انتخاباتی دارند، روانه کرد؛ یکی از این چهره‌ها محمدباقر قالیباف است. جهانگیری با کاربست مفهوم املاک نجومی، مستقیما قالیباف را موردحمله قرار داد و مدعی شد: «پرونده‌های املاک نجومی باید پیگیری شود. راجع‌به عیسی شریفی و مسائل دیگر شهرداری گزارشی داده نشده است. یک گزارشی، بازرس ویژه رییس‌جمهوری درمورد شهرداری دوره قبل تهیه کرده بود؛ من این گزارش را یک‌سال پیش فرستادم». سوءاستفاده سیاسی از پرونده شریفی و مستمسک قرار دادن آن برای زدن قالیباف، در شرایطی است که برخی هم‌مسلکان جهانگیری، هرگونه ارتباط میان این مقوله را از اساس رد کرده‌اند. برای نمونه، محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران اخیرا با اشاره به حکم صادرشده برای شریفی، تاکید کرد: «آن‌گونه که بنده از مقامات مرتبط قضایی کسب اطلاع کردم، این حکم، تنها به مسائل و تخلفات شخصی عیسی شریفی مربوط بوده و هنوز به پرونده تخلفات وی در حوزه آسیب‌ها و خسارات واردشده به منابع عمومی در شهرداری تهران رسیدگی نشده است». جهانگیری مانند بقیه اصلاح‌طلبان به‌خوبی می‌داند که اگر میان اصولگرایان چهره‌هایی قابلیت رأی‌آوری و رقابت‌پذیری در انتخابات۱۴۰۰ را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها قطعا محمدباقر قالیباف خواهد بود. به همین دلیل از ماه‌ها قبل، پروژه تخریب قالیباف را کلید زده‌اند. این تخریب‌ها و هراس‌افکنی‌ها، هر نوبت با اسم رمزهای مختلف انجام شده است؛ از پرهیز نسبت‌به کاندیداتوری نظامیان در انتخابات گرفته تا رودررو قراردادن مجلس با دولت. آخرین مورد هم مربوط به ادعای تغییرات وسیع در جداول بودجه امسال بود که حتی پس از پوزش‌خواهی ایرنا (خبرگزاری اختصاصی دولت) از مجلس و شخص قالیباف، اصلاح‌طلبان و همراهان اعتدالی‌شان، باز هم به روند تخریب دراین‌باره ادامه دادند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.