دولتمردی که سهامش را فروخت و پولدار شد!

جان کری آشکار کرد با فروش سهام خود در کمپانی‌های انرژی و تجاری میلیون‌ها دلار ثروت کسب کرده است.

به گزارش تازه نیوز، جان کری پس از آنکه به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی منصوب شد، صدها هزار دلار سهامش را در شرکت های نفت و گاز فروخته است.

کری به طور رسمی عنوان کرده که وی میلیون ها دلار حقوق، پرداختی ها به دلیل مشاوره دهی و نقد کردن سهام ها دریافت کرده است.

جان کری ۳۸۰ هزار دلار از بابت سخنرانی در نهادهای مختلف درآمد کسب کرده است.

براساس اسناد منتشر شده، کری ۷۷ ساله صدها هزار دلار سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با انرژی داشته که می توانست سیاست هایش به عنوان نماینده امور آب و هوایی دولت جدید آمریکا بر این شرکت ها تاثیر بگذارد.

دارایی‌های کری ممکن است باعث تضاد منافع شده و تعهدات اخلاقی وی به شرکتها، مانع از تصمیم گیری در خصوص سیاست‌گذاری‌های خاص شود.

دفتر امور اخلاقی وزارت خارجه آمریکا به جان کری هشدار داد که این سرمایه‌گذاری‌های وی خطر چشمگیر تضاد منافع به دنبال داشته و او موافقت کرد سهام‌هایش را بفروشد.

کری بین ۲۰۴ تا ۶۹۰ هزار دلار سهام در چند شرکت مرتبط با بخش انرژی داشت. وی ۱۲۵ هزار دلار بابت مشاوره به شرکت The Rise Fund {انرژی‌های تجدیدپذیر} دریافت کرده است.

وی پیشتر سمت‌های بلندپایه ای را در شرکت ها ونهادهایی برعهده داشت که سیاستهای کنونی‌اش به عنوان نماینده آب و هوایی دولت بایدن می توانست بر این شرکت ها و نهادها تاثیر می گذاشت.

به گزارش دیلی میل، این اسناد افشا کرده اند که چگونه زمانیکه بایدن وارد کاخ سفید شد، جان کری یک درآمد پنج میلیون دلاری به عنوان حقوق از بانک آمریکا به دلیل نقشش به عنوان رئیس شورای مشاوره ای جهانی دریافت کرده است. وی در نقش رئیس شورای مشاوران جهانی بانک آمریکا ۵ میلیون دلار دریافت کرده است.

این نشان می دهد که جان کری در میان ثروتمندترین اعضای دولت بایدن محسوب می شود.

کری همچنین به عنوان حق امتیاز از دیگر بانک ها، دانشگاهها و شرکت های امور بهداشت و درمان نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار و خقوق های مختلف دیکری از جمله ۳۹ هزار دلار از دانشگاه ییل دریافت کرده است.

نماینده ویژه بایدن در امور تغییرات اقلیم گفت: ۵ میلیون دلار از بانک آمریکا گرفته و ۱۵ میلیون دلار از بابت فروش سهام به دست آورده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.