دولت ورشکسته دنبال جایگزینی ارز دیجیتال برای معاملات مردم!

“مادورو” رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد پرداخت‌های تامین اجتماعی بر اساس ارز دیجیتال پترو پرداخت خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، این دولت را وادار ساخته تا به منظور تهیه‌ محصولات ضروری کشور، به دنبال راه‌های دیگری برای تأمین بودجه‌ باشد. ونزوئلا در عمل، بسیاری از کالاهای مصرفی کشور را از طریق واردات تأمین می‌کند و پیشبرد اقتصاد این کشور منحصراً به فروش نفت متکی است.

علی رغم آن که سیاست موجود در خصوص ارزهای دیجیتال تا حدی متزلزل است، به نظر می‌رسد که دولت ونزوئلا این فناوری‌ها را به عنوان راهی برای اجتناب از دست‌کاری‌ها و کنترل اشخاص سومی که از سرمایه‌های کشور بهره می‌برند، می‌داند.

پس از آن که اوضاع روابط سیاسی ونزوئلا با ایالات ‌متحده‌ی آمریکا بدتر از قبل شد، این دولت به این فناوری‌ها بیشتر علاقه‌مند شد. والرو اذعان داشت:

اگر قرار باشد که شرکت پترولئوس دی ونزوئلا را تحریم کنیم، روی همه‌ مردم، شهروندان و جوامع تأثیر خواهد گذاشت اما دیدگاه متقابلی وجود دارد که می‌گوید مردم تا حد زیادی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در این زمان شاید بهترین راه‌حل این باشد که روند این سقوط را تسریع کنیم حتی اگر ماه‌ها و یا شاید سال‌ها عواقب بسیار ناخوشایندی را به همراه بیاورد.

برای رویارویی با این اهداف (که به زودی محقق خواهند شد)، دولت ونزوئلا نه تنها ارز دیجیتال پترو را ایجاد کرد بلکه آن را قانونی ساخت (حداقل از نظر تئوری) و قوانین این کشور، با هدف امکان استفاده از دیگر ارزهای دیجیتال در انجام پرداخت‌ها، ارتقا داده شد.

آن‌ها همچنین پلتفرمی را برای تسهیل پرداخت با ارزهای دیجیتال توسعه دادند. این پلتفرم، سیستمی برای پس‌انداز ارز دیجیتال پترو بوده و پشتوانه‌ این ارز دیجیتال را سبدی از کالاها در نظر می‌گیرد. اگرچه این ارز همچنان به صورت جهانی پذیرفته نشده، اما این کشور از اهداف خود برای ایجاد یک ارز دیجیتال با ثبات با پشتوانه‌ی طلا سخن گفته است.

اکنون کشور ونزوئلا به کشورهایی که تمایل به پرداخت با ارزهای بولیوار، بیت کوین، دش و لایت کوین دارند، ارز دیجیتال پترو می‌فروشد. همچنین، می‌توان در صرافی‌های محلی مانند آمبرس (Amberes)، بانکار (Bancar) و کریپتیا (Cryptia) به خرید و فروش این ارز دیجیتال پرداخت.

بدین ترتیب دولت این کشور ارز دیجیتال پترو را مورد تصویب قانونی برای انجام معاملات قرار داده است و پرداخت حقوق بازنشستگی بر مبنای پترو محاسبه می‌شود که ارزش ان به نفت، طلا، آهن و الماس بستگی دارد.

ونزوئلا سال گذشته تورم ۲۹۵۹ درصدی را تجربه کرد و اخیرا ۳ اسکناس ۲۰۰ هزاری، ۵۰۰ هزاری و ۱ میلیون بولیواری را منتشر کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.