تشکیل کمیته واکسیناسیون در سطح استان تهران

استاندار تهران از تشکیل کمیته واکسیناسیون در ستاد مقابله با کرونا استان تهران و همچنین شهرستان های این استان برای انجام سریع تر واکسیناسیون در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: اقدامات خوبی در پیک چهارم شیوع کرونا در سطح استان تهران انجام شد که از جمله آن می توان به افزایش تخت های بیمارستانی اشاره کرد که موجب شد هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان معطل نماند.

وی افزود: در این راستا بالغ بر ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای اختصاص به بیماران کرونایی افزایش پیدا کرد تا در این حوزه دچار چالش و بحران نشویم. اقدام دیگر فعال سازی مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته بود که موجب کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها شد.

محسنی بندپی ادامه داد: راه اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ اقدام دیگری بود که به ابتکار ستاد مقابله با کرونای تهران انجام شد و موجب شد که بیماران از سردرگمی خارج شوند و راهنمایی و پاسخگویی مناسبی توسط این خط تلفنی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: تهران با ۱۴ میلیون جمعیت و ویژگی های خاص از جمله تراکم جمعیتی با همکاری اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی توانست در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اقدامات موثری را انجام دهد که جای تقدیر از همکاری اصناف وجود دارد. در حال حاضر متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به بالای ۷۰ درصد رسیده که در این میان باید از شهرداری تهران نیز به دلیل لغو تحریم ترافیک و کمک به افزایش فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد؛ اما بی تردید در ادامه این مسیر نباید هیچ گاه از مراقبت و جدیت خود کم کنیم. کماکان در حالت پیک مراجعه قرار داریم و هنوز فوتی های قطعی و غیرقطعی ۱۵۰ نفر است و بستری ها زیاد هستند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ به دلیل افزایش تجربه و ارتقای کیفیت مراقبت در کادر درمان و همچنین اثربخشی داروها شاهد بهبود شرایط هستیم، افزود: در سال جاری ۴.۵ درصد بستری ها منجر به فوت می شود در حالی که در سال گذشته حدود ۱۱ درصد بستری ها فوت می کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تأکید کرد و افزود: قطعا ورود نیروهای جدید به بدنه زمان بر خواهد بود لذا درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است. باید تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به ویژه استان تهران بازنشستگی آن ها تمدید شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم آمادگی برای واکسیناسیون در استان تهران تأکید کرد و افزود: ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تأمین شود. فرمانداران در سراسر شهرستان های استان تهران نیز موظف هستند این کمیته متناظر را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند. در استان تهران یک و نیم میلیون نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داریم که تزریق واکسن برای آن ها باید در دو دُز انجام شود لذا می طلبد که تمهیدات ویژه ای در سطح استان تهران از طریق کمیته واکسیناسیون برای در نظر گرفتن مکان های تزریق واکسن اتخاذ شود.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستان های دولتی برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده که این به معنای کاهش چشمگیر درآمد آن هاست لذا لازم است در رابطه با پرداخت نقدی توسط بیمه ها اقدام موثری صورت بگیرد.

وی در خصوص پیشنهاد فعالیت اصناف نیز گفت: با مشورت خود اصناف پیشنهادی ارائه شد که با کاهش ساعت کاری و تشکیل کمیته ای نسبت به افزایش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف اقدام شود. در حقیقت اصنافی که فعالیت آن خللی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد نمی کند بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.