وضعیت آب‎و‏‎هوا: ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

فردا سامانه بارشی فعلی در استان‌های نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سامانه بارشی جدیدی از نیمه غربی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، امروز فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس خواهد بود و پیامد آن رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، بارش تگرگ خواهد بود و در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

چهارشنبه سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شمال و شرق فارس فعال خواهد بود و سامانه بارشی دیگری در این روز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که فعالیت آن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق جنوب شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه در سواحل دریای خزر و از چهارشنبه تا آخر هفته فعلی، کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و از امروز تا آخر هفته، شرق دریای عمان مواج است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.