آخرین اخبار از تغییر احتمالی امتحانات پایه نهم و دوازدهم

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: زمان امتحانات پایه نهم و دوازدهم ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد اعلام شده و اگر شرایط از سوی ستاد مقابله با کرونا مناسب نباشد، تغییرات احتمالی اعلام می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از برنا، خسرو ساکی،رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مورد تغییر احتمالی امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: حفظ سلامتی دانش آموزان در برگزاری امتحانات حضوری مهم‌ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

او با بیان اینکه تعداد حوزه‌های امتحانات حضوری افزایش یافته است، ادامه داد: امتحانات حضوری دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و دانش آموزان در ایام امتحانات در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر می‌شوند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرار است دانش آموزان با فاصله ۲ متر از یکدیگر در فضایی با تهویه مناسب بنشینند. همچنین مربیان بهداشت، دانش آموزان و سایر عوامل اجرایی هنگام ورود به جلسات امتحانی تب سنجی می‌شوند.

ساکی افزود: پس از هر امتحان گندزدایی جلسات صورت می‌گیرد و همچنین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به دانش آموزان داده می‌شود. برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است.

او عنوان کرد: در مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است که نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های همه گیر، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آن‌ها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری باید برگزار شود.

در همین ارتباط بخوانید: تاکید دوباره وزیر: امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان امتحانات ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد اعلام شده و اگر شرایط از سوی ستاد مقابله با کرونا مناسب نباشد، زمان امتحانات تغییر می‌کند، اما هنوز تغییراتی در برنامه زمانی اعلام نشده است و اگر قرار بر تغییرات باشد، فورا اطلاع رسانی می‌شود.

ساکی در خصوص تقاضای دانش آموزان برای برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت مجازی اظهار داشت: برگزاری امتحانات این ۲ پایه به صورت مجازی موضوع کارشناسی نیست، در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شده است که امتحانات حضوری برگزار شود؛ چراکه نتایج امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی، انتخاب رشته شناسایی استعداد دانش آموزان و ادامه تحصیل در دوره دبیرستان و دانشگاه تاثیرگذار است.

او ادامه داد: امتحانات حضوری باعث می‌شود که اولیا مدرسه و خانواده‌ها متوجه استعداد دانش آموزان شوند در حالی که نتایج امتحانات غیرحضوری قابل اعتماد نیست. سال گذشته نیز امتحانات به صورت حضوری برگزار شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دروس این ۲ پایه تحصیلی در سال گذشته حذفیاتی داشت، امسال هم این حذفیات در سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی و مرکز سنجش با عنوان آموزش در وضعیت قرمز بارگذاری شده است.

 امتحانات دانش آموزان ابتدایی در اختیار معلمان است 

ساکی همچنین در مورد برنامه‌های امتحانی دانش آموزان پایه‌های ابتدایی گفت: اعلام شده است که کلاس‌های دانش آموزان ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه معلمان پایه‌های ابتدایی باید تا دهم خرداد ماه ثبت نمرات کنند، افزود: امتحانات دانش آموزان ابتدایی به صورت غیرحضوری است و تاریخ و زمان امتحانات در اختیار معلمان است.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزشی خاطرنشان کرد: امتحانات دانش آموزان ابتدایی می‌تواند به صورت پروژه و پژوهش فردی و گروهی یا انجام تکالیف دانش آموزان و پرسش‌های شفاهی آزمون‌های عملکردی باشد. در نتیجه ارزشیابی پایانی دوره ابتدایی مختص ساعت خاصی نیست و معلمان شیوه یادگیری دانش آموز را می‌سنجند و نمره او را ثبت می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.