آمریکا برای بازگشت به برجام جدی است

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی مدعی شد که واشنگتن از تصمیم ایران برای بازگشت به پایبندی‌های برجامی خود مطمئن نیست.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با برنامه امروز بی بی سی اظهار کرد: در طی چندین هفته گذشته در وین با شرکای اروپایی خود، روسیه و چین و به طور غیرمستقیم با ایران تعامل داشتیم. ما جدیت خود برای بازگشت به پایبندی‌های برجامی را نشان داده‌ایم و آنچه که نمی‌دانیم این است که آیا ایران آمادگی دارد که همین تصمیم را اتخاذ کند و به جلو پیش برود یا نه.

وی در ادامه مدعی شد که ایران در حال نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای است و گفت: قبل از آنکه چند سال پیش توافق حاصل شود، ایران چندین هفته با تولید مواد شکاف‌پذیر برای ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله داشت و برای ما زمانی برای آن که بتوانیم اقدامی انجام دهیم، باقی نمی‌گذاشت.

وزیر خارجه آمریکا با بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر، متأسفانه، ایران بسیاری از محدودیت‌هایی که طبق این توافقنامه وضع شده بود را به دلیل خروج ما از توافق برداشته است و هم‌اکنون بار دیگر به به نقطه‌ای نزدیک‌تر شده است که زمان گریز (هسته‌ای) را به تنها چند ماه یا حتی کمتر کاهش دهد.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا با پرداخت بدهی انگلیس به ایران برای آزادی نازنین زاغری موافقت می‌کند” گفت: این تصمیم مستقل انگلیس است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.