امتحانات مبتلایان به کرونا مجزا برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات حضوری برای دانش آموزان مبتلا به کرونا مجزا برگزار می‌شود، گفت: حوزه‌های امتحانی پایه ۱۲ نسبت به سال گذشته ۴ هزار افزایش داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان اظهار کرد: سال گذشته هم امتحانات نهایی به همین روش برگزار شد، شیوه‌نامه‌های بهداشتی همانند سال قبل مورد توجه قرار دارد همچنین بازنگری در شیوه‌نامه‌ها انجام شدکه امروز به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: امسال ۶ هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفتیم که نسبت به سال قبل ۴ هزار حوزه افزایش داشته است تا ۶۴۰ هزر دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحانات شرکت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شیوه‌نامه‌های بهداشتی که امسال در نظرگرفته شده است، گفت: فاصله صندلی‌ها از هم ۴ مترمربع است و از هر طرف باید ۲ متر با یکدیگر فاصله داشته باشند، تهویه هوا هم حتما انجام شود و حتی اگر امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار انجام بگیرد.

محسن‌بیگی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: خانواده‌ها و عوامل اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا شیوه‌نامه‌ها رعایت و از تجمع دانش آموزان در زمان رفت و آمد و حضور در سالن اجتناب شود.

تراکم دانش آموزان در امتحانات پایه نهم؛ ۳۰ نفر

وی درباره امتحانات پایه نهم گفت: این امتحانات به صورت مدرسه‌ای است، تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه حدود ۳۰ دانش‌آموز است.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم هم یک مراقب سلامت، نظارت کافی را دارد علاوه بر آن از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

آزمون جدا برای مبتلایان به کرونا

محسن بیگی با اشاره به اینکه کد ملی تمام دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است و از طریق سامانه ماسک وضعیت آنان چک می‌شود گفت: برای دانش‌آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند آزمون در شرایط قرنطینه و جداگانه از سایر دانش آموزان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق خوداظهاری هر فردی که اعلام کند علائم کرونا دارد، به طور جداگانه آزمون از او گرفته می‌شود، همچنین دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای هم به طور جداگانه امتحان می‌دهند.

غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی نیز گفت: معدل پایه نهم در انتخاب‌های دانش‌آموزان مهم است. یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم وجود دارد که حوزه‌های امتحانی برای این افراد گسترش داده شده است.

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری‌های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات درنظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون‌ها و ارزشیابی‌ها بجز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

کریمی گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اگر آزمون‌های استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانش‌آموزان ضایع می‌شود، طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون‌ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد می‌تواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کند برای پایه دوازدهم نیز فرد می‌تواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.