زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت تغییر کرد

زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی تغییر کرد و این آزمون در روزهای ۵، ۶ و ۷ تیر ماه جاری در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، داوطلبانی که تا کنون موفق به ثبت نام در آزمون فوق نشده اند تا پایان وقت امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی خود اقدام کنند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (P.hD)حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی با ۴۰ سوال شامل ۱۵ سوال درک مطلب، ۱۵ سوال لغت و ۱۰ سوال گرامر( با ضریب ۳) برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت؛ مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۰ تا پایان روز شنبه ۲۳ اسفند سال ۹۹ ادامه داشت و تا آن زمان تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش ایسنا، پیش از این قرار بود آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.