وزیرکشور: روند نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است

رحمانی فضلی گفت: گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه روند اجرای پروتکل ها و نظارت ها کاهشی بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعاتی که امروز در جلسه کمیته مطرح شد درباره بازنگری در نحوه اعمال، اجرا و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی بود که گزارش مفصلی دادند و گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه روند اجرا و نظارت کاهشی بوده است.

وی افزود: این کاهش‌ها اثر خود را در تعداد بیماران، مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها نشان می‌دهد. امروز همچنین مجددا تاکید شد که ادارات، اصناف، اماکن عمومی و مواردی که برای آن پروتکل نوشته شده است، زمان بندی اجرا و نظارت خود را به کمیته اجتماعی انتظامی بدهند و مصوب شد رعایت پروتکلها در مواردی که زیر متوسط هستند، تذکر کتبی به مسئولین آن داده شود و آنها نیز برنامه خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب ارائه کنند.

وزیر کشور بیان کرد در جلسه امروز گزارش شد که ماسک با قیمت 1000 و 1300 تا تومان تولید می‌شود و شبهاتی وجود داشت که ماسک به راحتی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و قرار شد درباره نحوه توزیع ماسک در یک ماه اخیر گزارشی به کمیته ارائه بدهند و اولویت‌ها وزارت بهداشت و کادر درمانی، داروخانه ها، حمل و نقل عمومی، مدارس و دانشگاه‌ها و مغازه ها هستند تا ماسک را به اندازه نیاز در اختیار قرار دهیم. روزانه 20 میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود که درباره مواد اولیه ماسک هم نگرانی‌هایی بود که قرار شد پیگیری کنیم این نگرانی هم برطرف شود.

رحمانی فضلی درباره اجرای طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران گفت: تهران به عنوان الگوی ویژه برای اجرای سیاست‌های جدید و جریمه متخلفین عنوان شده و مقرر شد طبق دستورالعملی که امروز نوشته شد، عمل شده و نظارت‌های جدی‌تر اعمال شود و درباره مسأله جریمه هم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند، با روش‌هایی که کمترین مواجهه با مردم باشد و روش اقناعی را پیگیری کنیم.

وی اظهارداشت: تاکید مجدد ما بر موضوع بازدارندگی و اقناع سازی مردم بود که این مسأله به رسانه‌ها برمی‌گردد و کمیته اطلاع رسانی مکلف شد زمان بندی مناسب با توزیع وظایف دستگاههایی که در اطلاع رسانی نقش دارند تعیین کند تا در جلسه این کمیته، نهایی و ابلاغ شود.

وزیر کشور گفت: روند کلی اقداماتی که تا الان صورت گرفته، قابل قبول است و ما شاهد کاهش بیماری و مبتلایان بودیم ولی هنوز باید گام‌های بلندی با دقت برداشته شود. از مردم عزیز هم می‌خواهیم بیشتر رعایت کنند و می‌دانیم که این موضوع محدودیت‌ها و دغدغه‌هایی ایجاد کرده ولی تنها راه غلبه بر آن همکاری هست. همچنین از مردم و خصوصا اصناف تشکر می‌کنیم که مردم بیشترین تعامل و تردد را مردم با اصناف دارند و این قشر عزیز هم در این شرایط دچار مشکلاتی هستند که ما درک می‌کنیم. در گزارش امروز آمده بود که حدود 60 درصد اصناف رعایت کردند ولی توقع داریم با همت عالی و وحدت در اجرا، کاری کنند که حداقل به عدد 80 برسیم و هم خود رعایت کرده و مراجعین را هم مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند و باید از ارائه خدمات به کسانی که رعایت نمی‌کنند جلوگیری شود و این کار نیازمند رعایت مردم است تا بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.