سلطانی‌فر: ایران بازیگر بزرگ عرصه سیاسی منطقه و جهان است

وزیر ورزش و جوانان گفت: ملت بزرگی هستیم و می‌توانیم قهرمانانه معادلات سیاسی منطقه را تغییر بدهیم، به جای اینکه تابع باشیم متغیر،‌ تعیین‌کننده و قدرت بزرگ منطقه هستیم. ایران تبدیل به قدرت و بازیگر بزرگ عرصه سیاسی منطقه و جهان شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی‌فر روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس این اظهارات را بیان کرد و افزود: بیش از پنج هزار شهید ورزشکار در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کشور شده که این نشان‌دهنده حضور گسترده ورزشکاران، قهرمانان و چهره‌های شاخص ورزشی در دوران دفاع مقدس است. بیش از چندهزار ایثارگر در حورزه ورزشی داریم.

وی دوران دفاع مقدس را به عنوان طلایی‌ترین دوران تاریخ معاصر سیاسی یاد کرد و گفت: نگاهی به سه قرن گذشته در تاریخ معاصر سیاسی ایران حکایت از وقایعی دارد که در درخشش این هشت سال جنگ تاثیرگذار بوده است.

وزیر ورزش ادامه داد: حدود ۲۰۰ سال قبل در جنگ با روس‌ها و در اثر قرارداد گلستان بخشی از خاک ایران جدا شد و ۱۴ سال بعدش در قرارداد ترکمانچای با روس‌ها بخش دیگری از خاک کشور را از دست دادیم. در دوران محمدشاه قاجار هم همینطور تا رژیم پهلوی که موجب خفت شد تا اینکه با پیروزی انقلاب ۷۰ درصد خاک ایران پس از حدود ۲ سال از جنگ تحمیلی آزاد شد و در عین حال خاکی از کشور هم به تصرف دشمن درنیامد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: دستاورد جنگ باعث شد ملت به خودباوری و خودکفایی برسد و به برکت جانفشانی‌های ۲۰۰ هزار شهید و ۱۰۰ ها هزار ایثارگر امروز از آن به عنوان طلایی‌ترین دوران نام می‌بریم.

وی گفت: ملت بزرگی هستیم و می‌توانیم قهرمانانه معادلات سیاسی منطقه را تغییر بدهیم به جای اینکه تابع باشیم متغییر،‌ تعیین کننده و  قدرت بزرگ منطقه هستیم.

عضو کابیته دولت دوازدهم افزود: این فشارها و تحریم‌ها که طی چند سال به ما تحمیل شده، ایران تبدیل به قدرت بزرگ و بازیگر بزرگ در عرصه سیاسی منطقه و جهان شده است.

وزیر ورزش در گفت و گو با خبرنگاران درباره حاشیه نمایشگاه تجهیزات ورزشی توضیح داد که متولی نمایشگاه، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و  وزارت ورزش نقشی در برگزاری این نمایشگاه و حاشیه‌های آن ندارد.

سلطانی‌فر درباره دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که امروز ساعت ۲۱:۱۵ در قطر برگزار می‌شود، گفت: نماینده ایران در این رویداد مانند همیشه از سوی ملت و علاقه‌مندان حمایت می‌شود و اطمینان داریم که با دعای عاشقان ورزش نماینده ایران به مرحله بعد صعود کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.