اشاره امیر جدیدی به حدیث امام علی(ع) درباره سگ‌ها +عکس

درپی انتشار تصاویری دلخراش از کشتار سگ‌ها در تبریز، امیر جدیدی در پستی اینستاگرامی روایتی منتسب به امیرالمومنین(ع) را منتشر کرد.

به گزارش تازه نیوز،  امیر جدیدی بازیگر جوان و با استعداد سینمای ایران، در واکنش به اقدام یکی از پیمانکاران شهرداری تبریز برای کشتار سگ‌ها، با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش نوشت:

روایتی که در کتاب نشان از بی‌نشانها، جلد اول، ص 310 به حضرت علی نسبت داده شده است.
امام علی(ع) فرموده‌اند: «ده صفت در سگ است که هر کس آن صفات را داشته باشد مؤمن است: اول: خانه ندارد، و این از صفات مجرّدین است. دوم: شب زنده‌دار است، و این از علامات عابدان است. سوم: چون سفر کند، با خودش چیزی نمی‌برد، و این از علامات متوکلان است. چهارم: وقتی که به او چیزی دهید، او را دور برده و در دور می‌خورد، و این از صفات متواضعان است. پنجم: اگر او را بزنند و طردش کنند، به کمترین چیزی بازگشت می‌کند، و این از علامات مریدان است. ششم: هرگز صاحبش را در سختی ترک نمی‌کند، و این از علامات صابران است. هفتم: آن زمان که بمیرد میراثی باقی نمی‌گذارد، و این از علامات زاهدان است. هشتم: یکسره گرسنه است، و این از علامات مجاهدان است. نهم: یکسره در خوف است، و این از علامات صالحان است. دهم: به اندک چیزی از دنیا راضی می‌شود، و این از علامات عاشقان است».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.