پرداخت پول تنها با کف دست!

شرکت آمازون قصد دارد فناوری Amazon One را در زنجیره‌های فروشگاهی مختلف قرار دهد و امنیت پرداخت‌ها را بالا ببرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت آمازون در نظر دارد از فناوری “پرداخت با کف دست” رونمایی کند. با استفاده از این فناوری جدید که Amazon One نام دارد کاربران می‌توانند دستان خود را به یک کارت اعتباری تبدیل کنند و دیگر از کارت‌های بانکی استفاده نکنند. با استفاده از قابلیت جدید، شرکت آمازون از کف دست افراد هویت آن‌ها را تشخیص می‌دهد و به این صورت پرداخت‌های فرد با امنیت بیشتری صورت می‌گیرند.

شرکت آمازون با توجه به جزئیات خطوط کف دست، برآمدگی و فرورفتگی‌ها کاربران را شناسایی می‌کند و یک “امضای کف دست” را برای افراد می‌سازد. این فناوری قرار است ابتدا در فروشگاه‌های شرکت آمازون فعال شود و پس از مدتی به مابقی فروشگاه‌های شهری نیز راه پیدا کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، فناوری مذکور قرار است در آینده از قالب پرداخت با استفاده از کف دست خارج شود و گسترش بیشتری داشته باشد.

 

برنامه آمازون برای آینده فناوری Amazon One

سخنگوی این شرکت در مصاحبه اخیر خود درباری فناوری Amazon One چنین گفت: “ما معتقدیم فناوری Amazon One گنجایش بسیاری دارد و باید در مکان‌هایی فراتر از فروشگاه‌های خودمان قرار گیرد. ما در نظر داریم این فناوری را در خرده‌فروشی‌ها، استادیونم‌ها و ساختمان‌های مختلف قرار دهیم”.

در حالی که شرکت‌های بسیاری سعی داشته‌اند تا کنون این فناوری را در اختیار مردم قرار دهند، اما پیش‌بینی می‌شود آمازون با استفاده از قدرت خود در بازار این فناوری را بیش از هر شرکت دیگری گسترش دهد و آن را عادی‌سازی کند. شرکت آمازون تا به حال اطلاعاتی از فروشگاه‌های دیگری که قصد استفاده از این فناوری را دارند در اختیار منابع خبری قرار نداده، اما اظهار داشته این مجموعه در حال مذاکره با چند زنجیره فروشگاهی مختلف است.

آمازون همچنین اعلام کرده که استفاده از فناوری تشخیص خطوط کف دست را به آن دلیل از فناوری تشخیص چهره برتر دانسته که امنیت بیشتری دارد. طبق گفته‌های سخنگوی این شرکت، افراد با نگاه کردن به تصویر کف دست دیگران قادر به تشخیص هویت آن‌ها نیستند و این امر تنها با دستگاه‌های مخصوص امکان‌پذیر است در نتیجه افراد نه تنها در پرداخت از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود بلکه هویت آن‌ها نیز در خطر قرار نخواهد گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.