هاشمی‌طبا: در انتخابات ۱۴۰۰ یک کاندیدای پوپولیست رای می‌آورد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ می‌گوید: یک اصولگرا با میزان مشارکت پایین مردم همچون انتخابات مجلس یازدهم و با طرح شعارهای پوپولیستی رئیس جمهور بعدی خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، کلاف سردرگم انتخابات درحالی پیچیده تر شده که فعالان سیاسی کشور هر کدام نظر و پیش بینی متفاوتی از روند برگزاری و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارند؛ برخی معتقدند شعارهای پوپولیستی دیگر کارساز نیست و مردم اهمیتی به آن شعارها نمی دهند اما فردی همچون مصطفی هاشمی طبا که خود یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دور پیش و رقیب حسن روحانی بود می گوید که یک نفر با ارائه همین شعارهای پوپولیستی و اقتصادی رئیس جمهور بعدی ایران است.

از سوی دیگر قریب به اتفاق شخصیت های سیاسی کشور به نحوه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان خوشبین نیستند و این موضوعی است که اکثرا روی آن اجماع دارند، به همین سبب هم هاشمی‌طبا معتقد است اصلاح طلبان فرصتی برای عرض اندام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را پیدا نمی کنند.

البته او مشارکت پایین مردم در انتخابات را هم بی تاثیر نمی داند و می گوید اگر مردم پای صندوق رای بیایند اصلاح طلبان پیروز هستند اما هاشمی‌طبا به درصد مشارکت مردم هم خوشبین نیست و معتقد است میزان مشارکت در انتخابات سال آینده همچون انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.

 

کاندیداهای ۱۴۰۰ برنامه ای برای آینده ایران ندارند

مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به فرمول رای‌آوری کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: هیچ کدام از کاندیداهایی انتخابات سال آینده که تاکنون اسمشان مطرح شده در هیچ یک از گروه ها و جناح های سیاسی کشور برنامه ای برای آینده ایران ندارند اما نهایتا باز هم یک نفر با شعارهای پوپولیستی سرکار می آید.

 

یک کاندیدای اصولگرا با مشارکت پایین مردم رئیس جمهور خواهد شد

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات همیشه فقط شعار می دهند تا رای بگیرند و عمل قابل توجهی ندارند، با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال گذشته، اظهار کرد: فکر می کنم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم به همین طریق انجام شود و شاهد همین درصد مشارکت باشیم به خصوص با توجه به سخت‌گیری های شورای نگهبان و نوع رد صلاحیت ها نهایتا یکی از افراد همین جناح حاضر در مجلس یعنی اصولگرایان با مشارکت پایین مردم رای بیاورد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون فضایی برای عرض اندام اصلاح طلبان با شعارهای اجتماعی و تغییر وجود دارد یا نه، گفت: اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، فرصت دارند اما با مشارکت ۴۰ درصدی رای نخواهند آورد، در حالی که بتوانند از فیلتر شورای نگهبان هم عبور کنند.

 

بعید است مردم به چهره جدید رأی بدهند

هاشمی‌طبا درباره احتمال افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که کشور، جامعه و افکار عمومی دارد خیلی بعید است مشارکت مردم در انتخابات سال آینده بیشتر شود.

وی همچنین معتقد است: مردم به چهره جدیدی برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری رای نمی دهند و خیلی بعید است این اتفاق رخ دهد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: از نظر من فرد شناخته شده ای از همان جناح اصولگرایان خواهد آمد و رای آن درصد شرکت کننده هم مشخص است، اصولگرایان هم به احتمال زیاد ائتلاف می کنند تا آن کسی که مورد نظرشان است رای بیاورد.

معاون رئیس دولت اصلاحات گفت:‌ در این بین شعارهای پوپولیستی می تواند به راحتی آن فرد را روی کار بیاورد چون هیچ طرح و برنامه ای وجود ندارد و تنها راه حضور و بروز در فضای سیاسی ارائه همین دست شعارهاست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.