عملیات جستجو برای نجات کوهنورد مفقود شده در الموت ادامه دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پنج تیم جستجو و نجات در کوهستان برای یافتن کوهنورد مفقود شده در الموت وارد عمل شده و در حال انجام عملیات در منطقه هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، حکمت الله هاشمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به گزارش دریافتی، یک کوهنورد، ۲۹ شهریورماه به قصد صعود به قله سیالان از سمت الموت، قزوین را ترک کرده و آخرین بار نیز در حدود نیمه شب روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه با یکی از آشنایان خود تماس تلفنی برقرار می‌کند.

وی اضافه کرد: این کوهنورد در آخرین تماس تلفنی خود اعلام کرده است که در مسیر سیالان به دریاسر تنکابن در حال تردد بوده و از ناحیه پا نیز آسیب دیده است و پس از آن دیگر هیچگونه ارتباطی با وی برقرار نشده است.

هاشمی افزود: با توجه به پیگیری‌های مادر این کوهنورد و اطلاع به قوه قضاییه و نیروی انتظامی مازندران، چندین تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در حال انجام عملیات در منطقه هستند.

وی گفت: در پی مراجعه حضوری وابستگان این کوهنورد به جمعیت هلال احمر استان قزوین در روز گذشته به منظور تسریع در عملیات جستجو و بررسی سناریوهای احتمالی، پنج تیم جستجو و نجات در کوهستان با حضور پنج نفر از  اعضای تیم واکنش سریع، ۶ نفر از اعضای هیات کوهنوردی، ۲ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر الموت و یک نفر راهنمای محلی به منطقه سیالان اعزام شدند.

به گفته هاشمی تمامی مراحل جستجو و نجات این کوهنورد از طریق مراکز کنترل و هماهنگی عملیات استان‌های قزوین ‌و مازندران کنترل خواهد شد تا هرچه سریعتر برای نجات جان این کوهنورد اقدام لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.