وزیر ارتباطات: اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این‌که «آیا اخبار منتشر شده درباره فیلترینگ اینستاگرام تا قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ درست است؟»، گفت که اخبار و شایعات منتشره در این خصوص صحت ندارد و کذب است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان افزود: در شرایط کنونی برنامه ای برای فیلتر کردن اینستاگرام وجود ندارد.

وی همچنین در رابطه با تعیین تکلیف «کلاب هاوس» نیز اظهار داشت: روال کار با این شبکه اجتماعی نیز بدون هیچ تغییری همچون گذشته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: با تلاش متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور با پوشش ۱۰۰ درصدی به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات متصل می شوند.

وی عنوان کرد: همدان به عنوان نخستین استان کشور همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خود را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه ما استان سیستان و بلوچستان است که سه هزار و ۷۰۰ روستا دارد و تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ روستای آن به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند.

وی اضافه کرد: برنامه جبرانی ۴۵ روزه گذاشتیم که تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان نیز زیر پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه ملی قرار گیرند تا اتصال همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات را جشن بگیریم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اقدامات اثرگذاری از سوی دولت برای مردم انجام شده که تا آخرین روز کاری این دولت روند خدمت رسانی با قوت ادامه دارد، افزود: در ایام کرونا نیاز مردم به ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات زیاد بود و به طور تقریبی همه بارهای اجرایی کشور بر روی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوران، آموزش ۱۳ میلیون دانش آموز، ارتباط آن ها با یک میلیون معلم و همچنین چهار میلیون دانشجو با ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه و نزدیک به ۱۰۰ هزار طلبه از طریق حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اینترنت به کمک کسب و کار وشبکه سلامت آمد، تصریح کرد: امروز هم انتخابات به فضای مجازی می آید و فضای مجازی نقش پر رنگی در پرشور کردن انتخابات دارد.

در سفر یک روزه محمد جواد آذری جهرمی به همدان، با بهره برداری از ۱۶۴ طرح مخابراتی با اعتبار افزون بر ۱۶۲ میلیارد تومان، ۹۹.۲ درصد از جمعیت روستایی این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

همچنین در این سفر، ۳۴ سایت مخابراتی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید که ۴۷ روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و ۲۳ روستا از این تعداد در بخش زند است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.