وزیر راه : پرواز‌ها به ۹ مقصد اروپایی برقرار است/ پرداخت وام ودیعه به ۳ هزار و ۳۰۰ مستاجر رسید

وزیر راه وشهرسازی گفت: ما به ۹ مقصد کشور اروپایی پرواز داریم و در این ایام سهم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کشور در حوزه حمل و نقل به هدف خود از جمله قطع وابستگی به کشورهای خارجی رسیده است، گفت: ایران بیش از هر زمانی دیگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پشت سر گذاشته اند و ما در این شرایط توانستیم به حداکثر اهداف خود از جمله دست یافتن به تولیدات داخلی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی دست یابیم.

او اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری شرکت‌های داخلی و همکاری کارخانجات به این اهداف رسیده ایم امیدواریم، بتوانیم به هدف خود که ساخت ۲ هزار دستگاه است برسیم و با رفع موانع سرعت ساخت این محصولات را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما هم اکنون باید شاهد افزایش کیفیت واگن ها و امنیت خطوط ریلی باشیم، گفت: باید مردم بتوانند با لذت بیشتر از این ناوگان استفاده کنند و باید کیفی سازی را در نظر بگیریم و با تامین به موقع منابع مالی بتوانیم به شرکت‌های ریلی کمک کنیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: به زودی با تعداد بیشتری از ناوگان و ورود آنها روبرو خواهیم شد و ما هیچ عقب‌ماندگی در این بخش نداریم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی خارجی با قیمت های نجومی اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند، گفت: ما به ۹ مقصد کشور اروپایی پرواز داریم و در این ایام سهم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا بوده و مسافران می توانند از ایرلاین های داخلی برای رسیدن به مقاصد اروپایی خود استفاده کنند و استفاده از این ایرلاین ها باعث می شود که زودتر به مقاصد خود برسند.

او تصریح کرد: هر هفته یک پرواز به مقاصد کشورهای اروپایی توسط ایرلاین های داخلی وجود دارد. شرکت هواپیمایی ترکیش ایر تاکنون ۲ بار اعلام آمادگی کرده بود اما پروازهای خود را لغو کرد و پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: برای راه آهن استان رشت  از طریق بازار سرمایه تأمین مالی انجام می شود.

 

شرایط ویژه راه آهن برای مقابله با کرونا

اسلامی در پاسخ سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر درخواست شرکت راه‌آهن برای تکمیل ظرفیت خود جهت جابه جایی مسافران هم گفت: راه آهن برخلاف بخش حمل و نقل هوایی از لحاظ تهویه قابل مقایسه نیست چرا که هواپیما هر سه دقیقه یک بار هوا تهویه می‌شود و هوای جدید توزیع می شود.

وی در رابطه با نرخ های تعیین شده و بازدارنده برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است و فرآیندهای آن در رابطه با اخذ مالیات از خانه‌های خالی و نرخ های بازدارنده در حال بررسی است.

او با اشاره به اینکه پیامک‌های مالیات از خانه های خالی یک مورد ارسال شده و در حال راستی‌آزمایی هستیم و ما منتظر اعلام نتایج آنها هستیم.

اسلامی  در رابطه با اینکه برخی از بانک ها اعلام کردند که کد رهگیری به دست متقاضیان نرسیده و به سامانه متصل نشده اند، گفت: تاکنون روند پرداخت وام کند و به آرامی بود اما هم اکنون به صورت تصاعدی در حال پرداخت تسهیلات هستیم و تمامی بانک ها به سامانه متصل شده اند و تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

او اظهار کرد: تا پایان دولت دهم ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌آهن کشیده شده بود اما امروز ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در دست ساخت است و تا پایان دولت به ۱۶ هزار کیلومتر می رسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.