خبر مهم برای بازنشستگان کارگری

در آخرین جلسات مشترک برگزار شده، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شد و این لایحه در روزهای آینده به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، در روزهای اول خرداد، آخرین جلسات هم‌اندیشی برای تنظیم و تدوین لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی با حضور نمایندگان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛ در این جلسات که نمایندگان بازنشستگان کارگری از جمله کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه‌ی پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری حضور داشتند، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه و به تصویب حاضران رسید.

این لایحه در روزهای آینده به مجلس ارائه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.

ماده دوم و سوم این لایحه به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کارگری اختصاص دارد؛ براین اساس، دولت مکلف شده ظرف پنج سال بدهی خود به سازمان را کامل تادیه نماید؛ از سوی دیگر، هر سال باید بدهی جاری دولت به سازمان پرداخت شود و همچنین سازمان تامین اجتماعی مکلف شده سالانه متناسب‌سازی را برای بازنشستگان خود اجرا نماید؛ با این حساب، دائمی شدن همسان‌سازی برای بازنشستگان کارگری اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.