انتخاب مردم، یکی از انتخاب های شورای نگهبان بود، آقای صدیقی!

تقریبا در هر انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک یا دو نامزد ملبس به لباس روحانیت هم حضور داشتند. واقعا تصور جامعه این است که یک روحانی که نمی‌تواند بی‌اعتنا به شرعیات باشد. می‌تواند؟

به گزارش تازه‌نیوز، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام صدیقی در مورد انتخابات و انتخاب مردم گفته‌ است:« باید از خود سؤال کنیم آیا در واگذاری امانت های مختلف به افراد در انتخابات، دقت لازم را داشته ایم یا خیر .اگر به افراد بی اعتنا به دین و شرع، رأی دهیم در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.»

در این نوشتار می‌خواهم یک نکته مهم را به امام جمعه محترم یادآوری کنم و آنهم اینکه ما مردم در انتخابات به کسانی رای می‌دهیم که توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند.

۶ فقیه که از سوی مقام معظم رهبری معرفی شده‌اند همراه با ۶ حقوق‌دان که از سوی رییس قوه قضاییه معرفی و با رای مجلس انتخاب می‌شوند، سوابق نامزدها و التزام آنها به اسلام و ولایت فقیه را بررسی می‌کنند و از خیل ثبت نام کنندگان چند نامزد را برای ریاست جمهوری و چندین هزار نفر را برای مجلس معرفی می‌کنند، تازه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، امتحان هم می‌گیرند.

سوال؛ چگونه می‌شود شورای نگهبان فردی بی‌اعتنا به دین و شرع را تایید کرده باشد؟ اگر حضرت امام جمعه چنین فرد و افرادی را می‌شناسند، بهتر است یقه شورای نگهبان را بگیرند نه مردم را !

فیلتر شورای نگهبان برای این است که نامزدهایی که با دین و انقلاب مشکل دارند وارد عرصه نشوند. مردم هم در انتخابات به حرف‌ها و عملکرد آدم‌ها توجه می‌کنند چون فکر می‌کنند قطعا شورای نگهبان آدم بی‌اعتنا به دین و شرع را تایید صلاحیت نمی‌کند.

تقریبا در هر انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک یا دو نامزد ملبس به لباس روحانیت هم حضور داشتند. واقعا تصور جامعه این است که یک روحانی که نمی‌تواند بی‌اعتنا به شرعیات باشد. می‌تواند؟

نکته بعدی که به نظر می‌رسد برخی به عنوان توجه نمی‌کنند این است که مسئله، مسئله انتخاب است. بخشی از مردم در انتخاب همسر که شریک زندگی‌شان اشتباه می‌کنند و به هر دلیلی نمی‌توانند دیگر به زندگی‌شان ادامه دهند و از یکدیگر جدا می‌شوند.

ریاست جمهوری و دیگر انتخاب‌ها هم همین است. مردم ممکن است در انتخاب خود اشتباه کنند و بعد از رای خود پشیمان شوند. اشکال کار کجاست؟

قاعدتا افرادی که انتصاب می‌شوند، باید دقیق و با شناخت قبلی انتخاب شده باشند اما گاهی همین افراد تو زرد در می‌آیند، چگونه می‌شود از مردم انتظار داشت از میان نظرات مختلف درست انتخاب کنند و دچار اشتباه نشوند؟

به نظر می‌رسد ظاهرا برخی از آقایان با اصل انتخاب که امام و مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده‌اند مشکل دارند اما احتمالا انتخاب و تایید شده خود جناب صدیقی هم احمدی نژاد بوده است. بد نیست چند کلمه دربارۂ او هم صحبت کنند

البته مشخص است که این کنایه‌ها مربوط به دولت روحانی است و اگر دولت بعدی در اختیار اصول‌گرایان باشد دیگر شاهدد بیان چنین استدلال‌هایی نخواهیم بود. همانطور که در زمان احمدی نژاد هیچکس به مسئول بودن در پیشگاه خدا اشاره نکرد. بلکه برخی‌ها انتخاب احمدی نژاد را هدیه‌ای از آسمان برای مردم می‌دانستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.