نجات ۴ کوهنورد از چندقدمی مرگ!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع حادثه برای ۴ کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی اتوبان تهران ـ شمال خبر داد و گفت: پس از یک عملیات ۵ ساعته آتش‌نشانان موفق به نجات این افراد شدند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره وقوع حادثه برای ۴ کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی اتوبان تازه‌تاسیس تهران ـ شمال گفت: شب گذشته وقوع این حادثه بعد از تونل شماره ۱۶ از طریق سامانه ۱۲۵ به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی و گروه نجات کوهستان به همراه آتش‌نشانان مسیر تهران ـ شمال به محل حادثه اعزام شدند که مشخص شد ۴ کوهنورد در حوالی روستای تالون در مسیر سخت صخره‌ای به دلیل تاریکی مطلق گرفتار شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۲ بامداد آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند و با استفاده از روش‌های ویژه تا ساعت ۵ صبح موفق به انتقال این ۴ کوهنورد به پایین ارتفاعات شدند.

وی به کوهنوردان توصیه کرد هنگام کوهنوردی مسیرهای مناسب را انتخاب کنند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند. همچنین توجه داشته حضور لیدر یا بلد مسیر حرفه‌ای برای انجام مسیرهای کوهنوردی به ویژه در مسیرهای سخت و صخره‌ای اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.