پرسپولیس – النصر/ فینال آسیا از آنچه تصور می‌کنید نزدیک‌تر است

تیم فوتبال پرسپولیس این فرصت را دارد تا با برتری برابر حریف عربستانی، برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، پرسپولیس ایران امروز (شنبه) در جریان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ١٨:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه به مصاف النصر عربستان می‌رود.

شاگردان گل‌محمدی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشتند، با آغاز مجدد مسابقات در دوحه و اضافه شدن چند بازیکن جدید، روند بهتری را طی کردند تا اینکه با برتری برابر رقبای قدرتمند، به فینال منطقه غرب آسیا صعود کنند. این سومین بار در چهار سال اخیر است که پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد. در دو مرحله قبلی که هدایت تیم را برانکو بر عهده داشت، پرسپولیس یک بار مقابل الهلال عربستان شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند اما یک سال بعد یعنی سال ٢٠١٩ با برتری برابر السد قطر، برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. حالا گل‌محمدی و شاگردانش بسیار امیدوار هستند تا با اتکا به عملکرد فوق‌العاده‌ای که در این دوره داشته‌اند، برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.
‌پرسپولیس در شش بازی اخیر فقط یک بار دروازه‌اش باز شده که آن هم از روی نقطه پنالتی و در دیدار برابر الدحیل بود و در سایر دیدارها برابر التعاون عربستان (دو بازی) و الشارجه امارات پیروز شد تا به عنوان تیم صدر نشین از گروه C به مرحله یک هشتم نهایی برسد و در ادامه هم برابر السد قطر و پاختاکور ازبکستان به برتری رسید تا حالا خود را یکی از چهار تیم برتر آسیا ببیند. سرخ‌ها تا اینجای کار ١١ گل به ثمر رسانده‌اند تا نشان دهند خط حمله قدرتمندی را در اختیار دارند.

در مقابل، النصر عربستان که در گروه D این رقابت‌ها با السد قطر، العین امارات و سپاهان ایران هم‌گروه بود، با ١١ امتیاز از گروهش به عنوان صدرنشین صعود کرد و در ادامه برابر التعاون و الاهلی عربستان به برتری رسید تا حالا حریف پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد. تیم عربستانی در شش بازی اخیر فقط دو بار دروازه‌اش باز شده و ٨ بار موفق به گلزنی شده است.

پرسپولیس تا به حال ٢١ بار برابر رقبای عربستانی به میدان رفته که حاصل آن، ٨ پیروزی، ۶ تساوی و ٧ شکست بوده است. در یکی از مصاف‌های پرسپولیس و النصر، پنج سال قبل پرسپولیس در ریاض ۳ بر صفر برابر این تیم عربستانی شکست خورد اما در ورزشگاه آزادی در حضور ١٠٠ هزار هوادار، با گل مهدی طارمی که از روی نقطه پنالتی و به صورت چیپ زده شد، به پیروزی رسید.

تیم گل‌محمدی برای بازی امروز محروم ندارد و شرایط همه بازیکنان برای حضور در زمین مسابقه مناسب است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.