شهادت تازه مدیران فیس بوک و توئیتر در سنای آمریکا

مدیران عامل فیس‌بوک و توئیتر در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا حضور می‌یابند تا در مورد مسئولیت حقوقی و قضائی شبکه‌های اجتماعی در برابر پست‌های کاربران اظهارنظر کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک و جک دورسی مدیرعامل توئیتر با شهادت در کمیته بازرگانی مجلس سنای آمریکا در مورد ماده ۲۳۰ از قانونی موسوم به شایستگی در ارتباطات به بحث خواهند نشست.

کمیته یادشده روز گذشته به اتفاق آرا با ارسال حکم احضار برای شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک و توئیتر برای اظهارنظر در این زمینه موافقت کرد. گوگل هنوز در مورد حضور در این نشست اظهار نظر دقیق نکرده، اما ساندار پیچای مدیر عامل گوگل می‌گوید در جلسه شهادت در این زمینه حضور می‌یابد.

بر اساس ماده ۲۳۰ قانون شایستگی در ارتباطات مصوب سال ۱۹۹۶، پلتفرم‌های آنلاینی مانند فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب در برابر پست‌ها و مطالب ارسالی کاربران خود مسئولیت ندارند و نباید به این علت مواخذه شوند. اما در سال‌های اخیر این بخش از قانون یادشده به ابزاری برای شرکت‌های فناوری برای عدم پذیرش مسئولیت در برابر محتوای نفرت پراکنی و زننده و مروج خشونت و غیره مبدل شده است.

با توجه به تشدید سوءاستفاده برخی کاربران و نیز دولت‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار و مطالب دروغ و شایعات متنوع سیاسی، اجتماعی و بهداشتی برخی دولت‌های جهان به این نتیجه رسیده اند که باید در قانون یادشده بازنگری شود و ماده ۲۳۰ قانون یادشده حتماً تغییر کند.

استدلال دولت‌ها و حقوقدانان این است که اینترنت از دهه ۹۰ میلادی تا به امروز به شدت تغییر کرده و لذا شبکه‌های اجتماعی باید برای حذف مطالب نامناسب کاربران از فیس‌بوک، توئیتر، گوگل و غیره با جدیت تلاش کنند. انتظار می‌رود بحث در این زمینه طی هفته‌های آینده در سنای آمریکا ادامه یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.