ماجرای ارسال پیامک‌های مشکوک به خبرنگاران!

بعد از اعتراضاتی که برخی خبرنگاران به نحوه اهدای هدیه روز خبرنگار از طریق اپراتور رایتل داشتند دوباره پیامکهایی برای خبرنگاران ارسال شده اما رایتل اعلام کرده پیامکهای ارسال شده با سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹ از طرف این اپراتور نبوده!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، بعد از روز خبرنگار اعلام شد، هدیه اینترنت رایگانی که رئیس جمهور برای روز خبرنگار قولش را داده است از طریق اپراتور رایتل اهدا خواهد شد؛ با این اعلام رایتل با استفاده از بانک اطلاعاتی ثبت شده در سامانه هدیه خبرنگاران سال گذشته‌ وزارت ارتباطات اقدام به ارسال پیامک به خبرنگاران کرد.

اعتراضات به نحوه اهدای هدیه خبرنگاران از همین جا آغاز شد چرا که شناسایی خبرنگاران با استفاده از سامانه سال گذشته وزارت ارتباطات اصلا روش درستی نبود، امکان داشت یک خبرنگار طی سال جاری کار خبرنگاری را رها کرده باشد و یا افراد جدیدی به این حوزه اضافه شده باشند، همچنان که سال گذشته هم این سامانه به درستی خبرنگاران را شناسایی نکرده بود و لیستی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دریافت نکرده بود.

حاشیه هدیه خبرنگاران امسال تنها به این موضوع خلاصه نشده و نحوه اعطای هدایا هم حاشیه‌ساز شد؛ آذری جهرمی برای اعطای هدیه، اپراتور رایتل را انتخاب کرد و تمام خبرنگاران موظف به استفاده از سیم کارت این اپراتو می‌شدند! این درحالی است که بسیاری از خبرنگاران از دو سیمکارت برای امور شخصی و کاری خود استفاده می‌کنند و حالا برای استفاده از اینترنت هم باید یک سیمکارت دیگر به مجموعه سیمکارتهای خود اضافه می‌کردند.

دلیل این اقدام از جانب وزارت ارتباطات، فقدان بسته‌های اینترنت یک ساله در اپراتورهای دیگر عنوان شد اما بعد از آن در یک اقدام قابل تحسین و بدون هیاهو و جنجال، همراه اول به خبرنگارانی که سال گذشته در سامانه مذکور ثبت نام کرده بودند، 200 گیگ اینترنت رایگان هدیه داد!

این اقدام همراه اول شاید واکنشی به سخنان «سید جمال هادیان طبایی زواره»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات بود که درباره استفاده از اپراتور رایتل گفته بود: «همراه اول و ایرانسل بسته‌های سالانه را حذف کرده‌اند، فقط رایتل بسته سالانه ارائه می‌کند، به همین دلیل است که امسال اپراتور رایتل، اهدای هدیه روز خبرنگار را بر عهده گرفته است!»

اما این اقدام همراه اول هم دردی از جاماندگان اینترنت دوا نکرد و آنها همچنان در انتظار لیستی هستند که نامشان را برای دریافت هدیه خبرنگاری به وزارت ارتباطات و همراه اول اعلام کنند.

همچنان خبرنگاران جامانده منتظر دریافت هدیه‌های خبرنگاری خود بودند که به تازگی پیامکهایی برای آنها ارسال شده که اعلام کرده است از طرف رایتل ارسال شده است؛ محتوای این پیامکها به این شرح است:

«خبرنگار گرامی
سلام
برای دریافت هدیه روز خبرنگار از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
https://www.rightel.ir/reporterday99
با ثبت کد زیر در قسمت «غیر رایتلیها» درخواست خود را برای دریافت سیم کارت رایگان رایتل اعلام کنید
کد: **********
به منظور فعالسازی بسته رایگان اینترنت ١٢� گیگابایت یکساله بر روی هر سیم کارت رایتلی کد زیر را در قسمت «رایتلی‌ها» وارد کنید
کد: ************
شماره تماس پشتیبانی: ‭09202000000‬
با تشکر – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»

اما ساختار پیامکی و کدی که پیش از این برای خبرنگاران ارسال شده بود به این شکل است:

رایتل اعلام کرد پیامکهای ارسال شده با سر شماره 30005049 از طرف این اپراتور نبوده و نیاز به پیگیری پلیس فتا دارد!

حال منتظریم که تکلیف این پیامکها از طرف پلیس فتا مشخص شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.